• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
14

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: چرا با وجود شکر در خراسان رضوی باید از خوزستان سهمیه بگیریم؟

  • کد خبر : 30327
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: چرا با وجود شکر در خراسان رضوی باید از خوزستان سهمیه بگیریم؟

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از سیستم بروکراسی و دیوان سالاری اداری در کشور گفت: با وجود اینکه ۸۳ هزار تن شکر در استان خراسان وجود دارد، از تهران به ما اعلام کردند ۵ هزار و ۵۰۰ تن شکر از خورستان به ما تعلق گرفته است، در این شرایط چگونه […]

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از سیستم بروکراسی و دیوان سالاری اداری در کشور گفت: با وجود اینکه ۸۳ هزار تن شکر در استان خراسان وجود دارد، از تهران به ما اعلام کردند ۵ هزار و ۵۰۰ تن شکر از خورستان به ما تعلق گرفته است، در این شرایط چگونه می‌توان در کشور کار و تولید کرد؟

حسن حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متناسب با نام‌گذاری‌ سال‌ها، برخی اوقات شاهد اتفاقات خوب بوده‌ایم و در برخی سال‌های دیگر اهداف مردم و جامعه هدف محقق نشده است، در واقع میزان تحقق شعارهای سال‌ بستگی به این دارد که دولت و حاکمیت چقدر موضوع را جدی بگیرند، جهش تولید مستلزم ابزاری است که بخشی از آن شامل صاحبان سرمایه و بخش دیگر به عوامل دولتی و اجرایی مربوط می‌شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد:  تا زمانی که سیستم بروکراسی و دیوان سالاری اداری به روش کنونی در کشور جاری و ساری باشد، به نظر من خیلی نمی‌توان شاهد اتفاق خاصی باشیم، زیرا بروکراسی‌ها مردم را خسته می‌کند و مشکلاتی را بر سر راه موضوعات اقتصادی ایجاد می‌کند. باید روزی این تصمیم در حاکمیت گرفته شود که استان‌ها به استقلال برسند و به استانداران و مدیران اجرایی اختیاراتی تفویض شود.

حسینی خاطرنشان کرد: درحال حاضر اختیار همه چیز در دست مدیران اجرایی تهران است؛ در ایام سال نو، ما یک ماه با یک دستگاه دولتی مکاتبه داشتیم تا سهمیه شکر برای واحدهای صنعتی را دریافت کنیم. با وجود اینکه ۸۳ هزار تن شکر در استان خراسان وجود دارد، نهایتا در ۲۸ اسفندماه به ما اعلام کردند ۵ هزار و ۵۰۰ تن شکر از خورستان به ما تعلق گرفته است؛ به نظر شما در این شرایط چگونه می‌توان در کشور کار و تولید کرد؟

وی اضافه کرد: چرا با وجود شکر در استان باید از خوزستان سهمیه بگیریم؟ شکر از خراسان به خوزستان منتقل و سپس از آنجا به استان توزیع می‌شود. این نوع مسائل و مشکلات به راحتی قابل حل نیست و نیازمند عزم راسخ و دستور حاکمیت است. موضوع شکر تنها بخش کوچکی از مشکلات ماست و حال که موضوع کرونا نیز مطرح شده، بحث حمل و نقل و مسایلی دیگر نیز مزید برعلت شده است. با وجود اینکه دولت در حالت اضطرار قرار گرفته اما  تهران برای ما دستور می‌دهد و دی ماه شکری به واحدها تعلق نگرفت. با این تفکر اداری و مسموم نمی‌توان انتظار داشت که پس از انتخاب شعار سال، اتفاق خاصی رخ دهد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با وظیفه دولت و بخش خصوصی برای تحقق شعار سال تصریح کرد: من معتقدم که بخش خصوصی از بخش دولتی همیشه پیشگام‌تر حرکت کرده و دارای عملکرد خوبی است. در واقع رسالت بخش خصوصی نیز به همین شکل است زیرا دولت در مسائل اقتصادی چیزی را از دست نمی‌د‌هد، ولی بخش خصوصی سرمایه خود  را از دست می‌دهد بنابراین طبیعی است که دلش به حال سرمایه خود بسوزد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من علی‌رغم مشکلات بخش خصوصی، این بخش در برخی مواقع  از دولت سبقت گرفته ودر تحقق شعارهای سال، بخش خصوصی بهتر عمل کرده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=30327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.