• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
1
در نشست بانوان فعال اقتصادی استان با مشاور وزیر صمت در امور خانواده مطرح شد:

نقش زنان بر اقتصاد، بویژه صنعت کشور انکار ناپذیر است

  • کد خبر : 42978
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
نقش زنان بر اقتصاد، بویژه صنعت کشور انکار ناپذیر است
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، کمیسیون بانوان خانه صمت با خانم دکتر خالقی پور مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در نشستی صمیمانه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دو ساعته که روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار شد، ابتدا صادقیان مدیر کل سازمان صنعت از اهمیت نقش بانوان در توسعه اقتصادی استان صحبت کرد و تعدادی از واحدهای موفقی که نتایج اعتماد نسل قبل به حضور بانوان در این حوزه هستند را برشمرد.

در ادامه خالقی پور پس از معرفی خود تاکید کرد حمایت از زنان در صنعت به معنای ضعف ایشان نیست بلکه چون زن با روحیه مسئولیت پذیری بالایی که دارد در هر جایگاهی در اجتماع که قرار داشته باشد نقش فرزندی همسری و مادری را نیز ایفا میکند و در کنار حفظ ستون خانواده وظیفه اجتماعی خود را نیز به بهترین نحو انجام می دهد، برای کمک به او در حفظ هر دو جبهه باید از او حمایت کرد. وی افزود برخی محدودیت ها موجب کاهش حضور زنان در عرصه های اقتصادی شده و حضور زنان نیازمند فرهنگ سازی و حمایت های قانونی است.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده همچنین با بیان رویکرد مثبت وزارت صمت به حضور زنان از تشکیل نشست ها و جلساتی با بخش خصوصی در راستای اعطای تسهیلات و امکاناتی به بانوان فعال این عرصه خبر داد.

سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صمت نیز از تاریخچه تشکیل کمیسیون بانوان برای اولین بار در ایران در استان یزد گفت و مختصری از فعالیت های کمیسیون از زمان تشکیل تاکنون را برشمرد. وی با اشاره به اینکه نزدیک ۷ درصد از مدیران واحد های صنعتی یزد بانوانی توانمند با تحصیلات عالیه هستند؛ پیشنهاد کرد جلساتی با حضور کمیسیون بانوان خانه صمت و نماینده وزارت برای طرح دیدگاه ها و حل مسائل و مشکلات خاص و حمایت از زنان کارآفرین و صنعتگر استان یزد برگزار شود.

در ادامه هر یک از حاضرین پس از معرفی خود بخشی از مشکلاتشان در زمینه های قوانین تأمین اجتماعی، مشکلات ناترازی انرژی، مشکلات ارزی و چالش هایی که به این دلیل در واردات و صادرات برخورد میکنند، کمبود نیروی انسانی، عدم وفاداری نیروها و جابجا شدن مکرر آنان بین شرکت های مختلف به امید شرایط بهتر را عنوان کردند.

در پایان معتمد معاون اجرایی خانه صمت با بیان اینکه هدف از تشکیل کمیسیون بانوان دیده شدن و شناساندن زنان قدرتمند به جامعه  بود، با ارائه امار های گرفته شده از مشکلاتی که باعث کاهش چشمگیر حضور و فعالیت زنان طی سال های اخیر به خصوص در بخش خصوصی شده صحبت کرد .

خالقی پور نیز با تأکید به این نکته که در صورتی که مطالبه گری ها مستند شوند به اجرا نزدیک خواهند شد از خانه صنعت به عنوان حامی صنایع خواست؛ مشکلات مربوط به قوانین تأمین اجتماعی و مطالبات و همچنین راهبردهای خود را به صورت مکتوب برای وی ارسال کنند تا با پیگیری وی قدمی در راستای عملی شدن راهکار ها برداشته شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=42978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.