• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
13
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در جشن روز صنعت استان آذربایجان شرقی

صنعتگران سربازان جبهه اقتصادی‌اند

  • کد خبر : 39853
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
صنعتگران سربازان جبهه اقتصادی‌اند
هر کارخانه‌ عبادتگاهی است که در آن سربازان اقتصادی برای آرامش و امنیت کشور و مردم مشغول به خدمت هستند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، “عبدالوهاب سهل‌آبادی” در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جامعه صنعت در تلاش هستند تا سفره کارگران این کشور گسترده باشد، اظهار کرد: میلیون‌ها نفر در کنار تولیدکنندگان مشغول به کار هستند و از این جهت صنعتگران به خود می‌بالند.
سهل آبادی ضمن تبریک به صمد حسن زاده برای انتخاب وی به عنوان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و دکتر یونس ژائله برای انتخاب مجدد ایشان به عنوان رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: همه مردم ایران مهربان و حق‌شناس هستند، ولی واقعا مردم تبریز، مردمی خاص و ویژه‌ای هستند و حق شناسی و مهمان‌نوازی یکی از بزرگترین ویژگی مردم این شهر است.
وی افزود: امروز که نزدیک به چهل سال است که بر حسب عشق و علاقه و اراده باطنی به عنوان خادم شما در تشکل‌های مختلف انجام وظیفه نموده‌ام بر خود واجب دانستم در این مراسم شرکت کنم و به شما بگویم که صدای شما صاحبان صنعت به گوش مردم ایران رسیده است.
اگر امروز شاهد رشد و پیشرفت چند درصدی در صنعت کشور هستیم و متاسفانه این رشد در بخش‌های دیگر مثل کشاورزی، ساختمان و خدمات دیده نمی‌شود حاصل تلاش و فعالیت شبانه روزی شما سربازان و افسران دلیر اقتصادی کشور است.
رئیس خانه صمت ایران گفت: اگر مردم ایران دوران همه گیری کرونا را به سختی پشت سر گذاشتند ولی در آن شرایط هیچ وقت فروشگاه‌های کشور خالی نشد و مردم کشور برای تهیه ارزاق و مایحتاج روزانه خود دچار مشکل نشدند چیزی جز تلاش و خدمت شبانه روزی شما سربازان اقتصادی کشور نبود. همکاران عزیز، به خودتان افتخار کنید.
سهل‌آبادی با بیان اینکه امروز جامعه صنعتی کشور نیازمند به کارگر است و با همت کارگران است که صنعتگران موفق بوده‌اند، گفت: هر کارخانه‌ عبادتگاهی است که در آن سربازان اقتصادی به مردم و کشور خدمت می‌کنند.
ما به خود می‌بالیم که کنار هم هستیم و این جشن‌ها و مراسم را به پا می‌کنیم تا به مردم اعلام کنیم که راحت باشید، سربازان شما، جبهه اقتصادی را رها نمی‌کنند و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارند برای رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم تلاش خواهند کرد.
رئیس خانه صمت ایران افزود: حاصل چهل سال کار تشکلی و کنشگری که همیشه بین مردم و دولت بوده‌ام و همیشه تلاش کردم که در شرایط سخت مشکلات جامعه هدفم را با همراهی دولت‌ها حل کنم.
وی گفت: همانطور که دوست عزیزمان و اسطوره صنعت، آقای ژائله هم بیان کردند، جامعه مولد شبانه روز در تلاش است و متحمل زحمات زیادی می‌شود تا بار هزینه جامعه غیر مولد را جبران کند. جامعه مولد شما صنعتگران، معدنکاران و اصنافی هستند که امروز در جامعه برای رشد و توسعه کشور شبانه روزی تلاش می کنید و جامعه غیر مولد دولت بسیار سنگینی است که در کشور وجود دارد.
بارها و بارها این بیان مهم از زبان مقام معظم رهبری جاری شده که دولت باید کوچک شود ولی این امر محقق نشد.
سهل آبادی خطاب به رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: جناب آقای دکتر آقامحمدی بیایید این موضوع را دنبال کنید. در طول چهل سال گذشته جمعیت دولت به بیش از ۹ میلیون نفر رسیده است که بار عمده این دولت سنگین را جامعه صنعتی، معدنی و اصناف بدوش می‌کشند.
و اما خدمت نمایندگان محترم مجلس که در این برنامه حضور دارند عرض می کنم امروز با توجه به همراهی و همدلی که در کشور ایجاد شده از شما نمایندگان محترم می‌خواهم که با وزیر جدید صمت همراهی و همدلی بیشتری داشته باشند، چراکه تغییر مکرر وزیر صمت لطمه بزرگی به جامعه صنعتی کشور وارد می‌آورد.
به گفته سهل آبادی، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تنها تشکل تخصصی صنعتی و معدنی کشور است که در کنار اتاق‌های بازرگانی در جهت مرتفع نمودن و رفع مشکلات صنعتگران کارنامه موفقی داشته و ‌در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور همواره به دولت و مجلس کمک می‌کند.
وی از نمایندگان مجلس خواست که با توجه به موضوع بررسی برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی، تشکل خانه صمت کشور را فراموش نکنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=39853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.