• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7183اخبار امروز : 2
12

سهل آبادي: به آينده روابط ايران و ژاپن خوش بين هستيم/ دنيا در برابر زياده خواهي آمريكا مي ايستد

  • کد خبر : 18837
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
سهل آبادي: به آينده روابط ايران و ژاپن خوش بين هستيم/ دنيا در برابر زياده خواهي آمريكا مي ايستد

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران با مديران بخش خاورميانه و اروپاي آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا)در مقر اين آژانس در توكيو ديدار و گفتگو كرد. به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در ديدار با مديران بخش خاورميانه و اروپاي آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا) با اشاره به پشتوانه هاي […]

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران با مديران بخش خاورميانه و اروپاي آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا)در مقر اين آژانس در توكيو ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش بازنيوز، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در ديدار با مديران بخش خاورميانه و اروپاي آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا) با اشاره به پشتوانه هاي عظيم تاريخي و فرهنگي دو كشور گفت: روابط فرهنگی ایران و ژاپن با بيشينه بيش از هزار سال همواره و حتی در دوران سخت سیاسی و اقتصادی این دو کشور را به هم پیوند داده است. اين روابط با تاسيس سفارت ژاپن در ايران از حدود ٩٠ سال پيش به صورت رسمي و ديپلماتيك آغاز شده است. ایران و ژاپن دارای پیشینه ای طولانی در روابط و برخوردار از تاریخی کهن هستند و جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه روابط با ژاپن است.در بخش خصوصي نيز آمادگی گسترش روابط با ژاپن در زمینه های مختلف وجود دارد و ما از این امر استقبال می کنيم.
سهل آبادي با اشاره به دیدارهای پیشین خود با دیگر مقامات دولتي و بخش خصوصي این کشور، گفت: می دانید که مردم ایران خاطرات خوبی از ملت ژاپن دارند و ژاپن کشوری مهم برای ایران است و از این جهت دارای جایگاهی مهم و معتبر در برقراری روابط با ایران است.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: کشور ما فرصت های زیادی از نظر منطقه ای، همسایگان، امنیت و مسیر حمل و نقل دارد و این فرصت را در اختیار همگان قرار داده ایم.وی ادامه داد: در عرصه تجارت و اقتصاد رقابت وجود دارد و بعضی از دیگران پیشی می گیرند، برخی کشورها قدر این فرصت ها را بیشتر می دانند و منافع ملی خود را ترجیح می دهند و به دور از فشارهای سیاسی تصمیم می گیرند. اکنون فرصت مناسبی برای گشودن صفحه جدیدی در مناسبات ایران و ژاپن مهیا شده است که اميدواريم دولت و فعالان اقتصادي از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورند.
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در بخش ديگري از اين ملاقات توسعه صنعت گردشگري و همچنين برگزاري دوره هاي آموزشي مختلف صنعتي را زمينه هاي اعلام كرد كه مي بايست براي افزايش همكاري هاي آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايكا) و تشكل هاي اقتصادي ايران مد نظر قرار گيرد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.