• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:تاثیر کرونا در تولید صنایع خراسان شمالی اندک بود

  • کد خبر : 30321
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:تاثیر کرونا در تولید صنایع خراسان شمالی اندک بود

امید حیدریان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جامعه ما، هر جا هم افزایی بوده، تهدیدها تبدیل به فرصت شده است، البته کرونا روند کسب و کار را کند کرده است، صنایع به واسطه سر و کار داشتن با بازار و کسبه، تا حدی دچار مشکل شدند اما تاثیر آن در تولید، خیلی زیاد نبوده […]

امید حیدریان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جامعه ما، هر جا هم افزایی بوده، تهدیدها تبدیل به فرصت شده است، البته کرونا روند کسب و کار را کند کرده است، صنایع به واسطه سر و کار داشتن با بازار و کسبه، تا حدی دچار مشکل شدند اما تاثیر آن در تولید، خیلی زیاد نبوده است.

وی گفت: شمار زیادی از واحدهای تولیدی استان، در روزهای کرونایی، خط تولید را تغییر داده و فرصت جدیدی برای تولید و اشتغال فراهم کردند، البته این امر، بستر برای بازار و صادرات را هم ایجاد کرده است.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی تصریح کرد: در آینده، با بازگشایی مرزهای صادراتی و آغاز مراودات تجاری، خراسان شمالی می تواند یکی از صادرکننده های اقلام بهداشتی باشد.

حیدریان افزود: اقلام بهداشتی تولیدی در استان از جمله ماسک، دستکش فریزری و یا مایع ضدعفونی کننده دست، کیفیت خوبی داشته و قابل عرضه به بازارهای صادراتی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که نیاز استان تامین شود، که البته تاحد زیادی این امر محقق شده، توان صادرات در استان وجود دارد.

حیدریان تصریح کرد: اکنون به علت کرونا، مرزها بسته است، اما پتانسیل صادراتی خوبی در استان برای عرضه محصولات بهداشتی ایجاد شده است.

وی گفت: برخی واحدها پس از سال ها توقف فعالیت، احیا شدند، واحد الکل آساک در شهرستان فاروج پس از سال ها دوباره احیار شد، برخی واحدهای صنایع غذایی، خط تولید را به الکل تغییر داده و برخی هم با تغییر کاربری ماشین آلات، برای دستکش اقدام کرده اند.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: به عنوان نمونه یک واحد تولیدی پلاستیک با تغییر کاربری، روزانه هزار بسته ۱۰۰ عددی دستکش تولید می کند.

مسوولان خراسان شمالی اعلام کرده اند که این استان که تا مدتی پیش در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز خود مشکل داشت اکنون در تولید ماسک و تهیه و تولید مواد ضدعفونی و شوینده به خودکفا رسیده که این امر نشان از اهتمام جدی مدیران استانی، برای مقابله با کرونا دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=30321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.