• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
16

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت در قم تاكيد كرد؛ سربازان جبهه اقتصادى بيش از گذشته مورد حمايت قرارگيرند/ رتبه ايران در شاخص هاي كسب و كار هشدار دهنده است

  • کد خبر : 14322
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت در قم تاكيد كرد؛ سربازان جبهه اقتصادى بيش از گذشته مورد حمايت قرارگيرند/ رتبه ايران در شاخص هاي كسب و كار هشدار دهنده است

همايش تجليل از صادركنندگان برگزيده استان قم با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ،سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران، استاندار، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از فعالان اقتصادي استان قم در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح […]

همايش تجليل از صادركنندگان برگزيده استان قم با حضور علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ،سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران، استاندار، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از فعالان اقتصادي استان قم در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني برگزار شد.
به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز در آيين تجليل از صادر كنندگان برگزيده استان قم گفت:فکر می‌کنم که در کل کشور گرايش به موضوع صادرات افزايش يافته است و این موضوع در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نيز بارها تاکید شده است.
وي ادامه داد: توجه به صادرات در بحث‌های مطرح شده اقتصادی نیز وجود دارد و در ادبیات سیاسی و اقتصادی در این زمینه به این بلوغ رسیده‌ایم که اگر قصد ایجاد تحول در اقتصاد کشور وجود دارد، باید صادرات به‌عنوان یک محور مهم جای خود را نشان دهد و این در اسناد بالادستی نیز بیان شده است.
سهل آبادي تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و در سیاست‌های تدوین شده و همچنین در محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات بسیار ضروری است و این یعنی در درون قابلیت انجام این مهم وجود داشته باشد و صادرات را باید ساماندهی کرد و در برنامه ششم توسعه نیز می‌بایست این بخش لحاظ شود. البته در این رابطه مشکلی در اسناد بالادستی وجود ندارد.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: رتبه کسب و کار ایران در جهان بالای یکصد است که این یک هشدار است و باید توجه کرد تعدادی از کشورهای منطقه توانسته‌اند رتبه خود را در این حوزه کاهش دهند، بنابراین تعداد بخشنامه‌های زیاد باعث می‌شود که میل به سرمایه‌گذاری کم شود و نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران خارجی به رتبه ایران و فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاری توجه دارند.
وی ادامه داد: مشکلات ساختاری و میراث گذشته درخصوص اقتصاد باعث بروز معضلاتی شده است، البته بخشی از این مشکلات در حال رفع شدن است و وفاق بین نخبگان اقتصادی و سیاسی کمک می‌کند مشکل حل شود و به طور طبیعی باید در این‌خصوص تعجیل شود.
سهل آبادي توجه به مشكلات صنعتگران و توليد كنندگان را ضروري دانست و افزود:باید بخش خصوصی را برای حضور فعال‌تر حمایت کرد و پیگیر مشکلات آنان بود تا احساس کنند پشتوانه سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای دارند.تحریم‌ها با وجود مشکلات‌شان این موضوع را روشن کرد که اقتصاد كشور تنها بواسطه تكيه بر توان داخلي شكوفا خواهد شد و اميدوارمسربازان جبهه اقتصادى بيش از گذشته مورد حمايت قرارگيرند.
وي تاكيد كرد:نیازمند اسنادی هستیم که نگرانی‌های فعالان اقتصادی را رفع کند به طوری که آنان بدانند برای دو الی سه دهه اصول اقتصادی رعایت می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.