• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
9

در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مطرح شد: سهل آبادي: دخالت دولت در روابط كارگران و كارفرمايان به افزايش بي كاري منجر شده است/ نوبخت:از بین ٨٠ هزار واحد به ٢٦ هزار واحد تسهیلات داده شده است

  • کد خبر : 18483
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مطرح شد: سهل آبادي: دخالت دولت در روابط كارگران و كارفرمايان به افزايش بي كاري منجر شده است/ نوبخت:از بین ٨٠ هزار واحد به ٢٦ هزار واحد تسهیلات داده شده است

جلسه “ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان” با حضور محمد باقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد. به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در جلسه “ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد  مقاومتی” که در استانداری اصفهان برگزار شد،اظهارکرد: همان طور […]

جلسه “ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان” با حضور محمد باقر نوبخت رييس سازمان برنامه و بودجه در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش بازنيوز سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در جلسه “ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد  مقاومتی” که در استانداری اصفهان برگزار شد،اظهارکرد: همان طور كه در شوراي عالي اشتغال به آقاي دكتر روحاني عرض كردم قوانين زائد و  دخالت دولت در روابط كارگران و كارفرمايان به افزايش بي كاري منجر شده است و اگر دولت دست از اين دخالت بردارد و اجازه دهد روابط استاد و شاگردي در بنگاه هاي اقتصادي حاكم شود، تعدادي از متقاضيان كار به راحتي جذب بازار اشتغال خواهند شد.
رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران افزود: رييس جمهور نيز در شوراي عالي اشتغال بر حذف دخالت دولت تاكيد كرد و اميدوارم مصوبات جلسه ابلاغ و اجرايي شوند.
وي تاكيد كرد: همان طور كه بارها در جلسات خصوصي و عمومي گفته ايم ، آماري كه در خصوص اختصاص تسهيلات به توليد كنندگان اعلام مي شود، واقعي نيست و بيشتر اين آمار ، تسهيلات معوقي است كه با نرخ جديد استهمال شده است و اين نه تنها به رونق توليد كمكي نمي كند بلكه در دراز مدت عواقب جبران ناپذيري را در پي خواهد داشت.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان تحقق شعار حمايت ازكالاي ايراني را روند فعلي امكان پذير ندانست و افزود: اگر چه تصميم دولت براي كنترل نرخ ارز ، درست به نظر مي رسد اما اين مصوبه به عدم دستيابي فعالان اقتصادي به ارز مورد نياز خود شده است و تيم اقتصادي دولت بايد براي حل اين مشكل نيز تدابير اجرايي و منطقي وضع نمايد.
محمدباقر نوبخت نيز در اين جلسه گفت:در مقدمه سیاست های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، فلسفه وجودی این سیاست ها بیان شد و میدانیم چه سیاست هایی برای ۱۴۰۴ ابلاغ شده است و قرار است با این هدف گیری کشوری توسعه یافته و در چایگاه اول علم و فناوری قرار گیریم.
وی افزود: دو برنامه توسعه ای اول برای هدف نهایی، محقق نشد زیرا نتوانستیم تولید ناخالص داخلی و رشد ۸ درصد اقتصادی را فراهم کنیم. از این رو رهبر انقلاب یک راه میان بر برای تحقق اهداف تبیین کردند که از آنها به نام سند اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود. امکان ندارد کشوری بتواند بدون برنامه توسعه یابد از این رو تغییرات لازم در برنامه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد. حال این برنامه ها باید در برش های مختلف بودجه ای آورده شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در سیاست های اقتصاد مقاومتی رشد ۸ درصد آورده شده است. این رشد نیازمند به سرمایه گذاری ۷۷۰ هزار میلیارد تومانی سالانه است. این برنامه ها از سوی سازمان برنامه و بودجه تهیه شد و به مجلس داده شد تا این موارد در قانون برنامه ششم تصویب شد.
وی افزود: برای تامین اعتبارات توسعه اقتصادی، دولت باید اقدام کند. بخشی از این روند با طرح تملک دارایی های سرمایه ای طی شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: مقام معظم رهبری پذیرفتند دولت سالانه ٨ هزار میلیارد تومان هزینه کند تا آب های مرزی را کنترل کند. برای این مهم اَبر طرح هایی دیده شده است.
نوبخت با اشاره به اشتغال زایی دولت تصریح کرد: برای ٧٩٠ هزار نفر اشتغال زایی صورت گرفته و این درحالی است که برخی می‌گویند تسهیلاتی داده نشده است اما باید گفت از بین ٨٠ هزار واحد به ٢٦ هزار واحد تسهیلات داده شده و اشتغالزایی شده است از این رو نرخ بیکاری کاهش داشت. اما برخی تریبون های خود را تنها روبرو افرادی می گیرند که تسهیلات نگرفته اند.
وی افزود: آمار اشتغالزایی را صندوق بین‌المللی پول نیز تایید کرده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه امسال ٧٣ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان تسهیلات می دهیم افزود: بخشی از این بودجه را دولت، صندوق ها و بانکها باید ارائه دهند و صرفا قرار نیست این پول به واحدهای سرمایه در گردش داده شود.
نوبخت اضافه کرد: اگر مسکن رونق گیرد اشتغال همانند یک قطار راه می‌افتد و سایر واگن‌ها را هم به حرکت در می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان انسانهای فرهیخته و عزیزی دارد افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد و این باور ماست که می‌توان از ظرفیت‌های این استان استفاده کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌های دولت برای استان اصفهان گفت: ۲۴۰ هزار فرصت شغلی در این استان می‌توان ایجاد کرد. همچنین در حوزه کشاورزی، صنعت و بخش اشتغال روستایی و عشایری قرار است برنامه‌هایی اجرا شود.
نوبخت تصریح کرد: این برنامه‌ها قرار نیست با پول پاشی انجام شود زیرا تجربه این کار را در گذشته داشته ایم.
وی افزود: ما هم کمک می‌کنیم تا مشکل آب با مدیریت حل شود اما استاندار اصفهان می‌تواند به جای کشاورزی از امکانات بخش‌های دیگری استفاده کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: به گفته استاندار اصفهان ظرفیت خوبی در استان نهفته که باید طرح های توسعه‌ای در این استان اجرایی شود. ما این اعتبارات را تخصیص می‌دهیم و شش ماه دیگر به این استان سر می‌زنم تا سایر استانها نیز از این استان الگو گیرند.
نوبخت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات بین‌المللی و برجام تصریح کرد: ماندن رییس جمهوری آمریکا در برجام چه خیری برای ما داشت که امروز از بابت خروجش باید نگران باشیم؟
وی افزود: با تمامی این اوصاف برنامه و بودجه‌های خود را برای اوضاع بحرانی در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال در موضوع ارز مشکلی نخواهیم داشت و بیش از ٦٠٠ میلیون دلار تراز تجاری ما مثبت است. برای تمام نیازهای رایچ کشور ارز داریم اما نباید هر کسی پول های ذخیره شده خود را به دلار تبدیل کند. ما برای ٨٠ میلیون نفر تصمیم می گیریم نه برای ٨٠ هزار نفر عده خاص.
رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: برای تمامی کالاهای وارداتی می‌توانیم ارز بدهیم کما اینکه از اردیبهشت ماه ٤ میلیارد و ٦٥٠ میلیون دلار برای ثبت سفارش ارز تخصیص داده شد.
نوبخت با اشاره به اینکه برخی در مورد نرخ دلار اشکال وارد می‌کنند گفت: فردی در یکی از کوچه‌های تهران ارز خریده و حالا گفته می‌شود «کو دلار ٤٢٠٠ تومان»؟ همه این اقدامات باید از شبکه نیما تخصیص یابد و ارز از طریق قانونی به نرخ خود ارائه می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.