• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
12

در ديدار اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني با شهردار اصفهان طرح شد؛ سهل آبادی:آماده همکاری نزدیک با شهرداری هستيم

  • کد خبر : 14378
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۵۹
در ديدار اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني با شهردار اصفهان طرح شد؛ سهل آبادی:آماده همکاری نزدیک با شهرداری هستيم

دكتر نوروزي شهردار اصفهان با حضور در اتاق بازرگاني با رييس و اعضاي هيات نمايندگان ديدار و گفتگو كرد. به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در اين نشست گفت:مشخص شدن زمینه های مشترک همکاری بین اتاق و شهرداری می تواند نوید دهنده آینده اي روشن برای شهر و […]

دكتر نوروزي شهردار اصفهان با حضور در اتاق بازرگاني با رييس و اعضاي هيات نمايندگان ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش بازنيوز؛سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در اين نشست گفت:مشخص شدن زمینه های مشترک همکاری بین اتاق و شهرداری می تواند نوید دهنده آینده اي روشن برای شهر و استان اصفهان باشد.
وی گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محورهاي  فعاليت مشترک اتاق بازرگانی و شهرداری برشمرد و گفت:با تقویت صنعت گردشگری می توان فضای کسب و کار را در بخش های مختلف شهر رونق بخشيد.
وی استان اصفهان را  صنعتی ترین استان کشور با فعالیت بیش از ٨هزار واحد صنعتی دانست و افزود:شهرداری می تواند با اختصاص دفاتر مشترك اداري و تجاري به فعالان اقتصادي ، بار حمل و نقل  و ترافيك درون شهري را كاهش دهد.
سهل آبادی از تهیه پیشنهادات اجرایی اتاق بازرگانی اصفهان برای توسعه پایدار شهری خبر داد و گفت:فعالان اقتصادی با ارایه و مشاركت در پروژه های سرمایه گذاری و زیرساختی می توانند مسایل و چالش های شهر اصفهان را برطرف کنند.
قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این دیدار گفت:نخستین بازدیدم را به اتاق بازرگانی اختصاص دادم تا نشان دهم تمايل بسياري براي تعامل و همکاری با بخش خصوصی دارم.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و به دنبال آن استان و شهر اصفهان گفت:بدهی ٢هزار میلیارد توماني شهرداری اصفهان در کنار ١٢هزار حقوق بگیر شرایط دشواری را برای مدیریت شهر ایجاد کرده است و امیدواریم نخبگان و فعالان اقتصادی راه های برون رفت از این شرایط را به شهرداری ارایه کنند.
شهردار اصفهان پرسنل مازاد، تکمیل نشدن خط اول مترو ،رونق نداشتن میدان امام علی(ع) و تکمیل نشدن سالن اجلاس سران را از جمله چالش های اقتصادی شهرداری اصفهان برشمرد و با اشاره به هزینه بالای حمل  و نقل قطار شهری و ارایه یارانه شهرداری به مترو گفت:برای جابه جایی ١٨٠ هزار نفر در روز توسط مترو،شهرداری بايد كمك هزينه زيادي پرداخت کند .
نوروزی تاکید کرد:اصفهان مانند استانبول می تواند اقتصاد یک کشور را  به حرکت درآورد و امیدواریم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، رونق اقتصادی به شهر و کشور بازگردد.
وی اضافه کرد: روابط با شهرهای خواهرخوانده عمدتا در قالب تشریفاتی دنبال شده است و بايد درحوزه اقتصاد بتوانیم روابط نزدیکی با شهر هاي خواهرخوانده ایجاد کنیم .
نوروزی تاکید کرد:شهرداری اصفهان دستان هر کسی را که بتواند بر لب شهروندان لبخند رضایت ایجاد کند، به گرمي می فشارد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری به جای فروش تراکم شد و گفت:توسعه شهرهای اقماری و تمرکز بر زاینده رود به عنوان محور توسعه می تواند توسعه پایدار شهر اصفهان را به دنبال داشته باشد.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه شهرداری به احیای هنرهای سنتی اصفهان در بخش موسیقی ،تئاتر و صنایع دستی شد و گفت:مغازه های هنرمندان بزرگی مانند یرواند نهاپطیان هنرمند نگارگر  ،سالن تئاتر ارحام صدر و سایر هنرمندان می تواند جاذبه گردشگری برای اصفهان ایجاد کند.
حمیدرضا قلمکاری رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به عدم اعلام رسمی سرانه فضای سبز اصفهان،گفت:اطلاع رسانی دقیق از وضعیت موجود آب مصرفی توسط مدیریت شهری ،ارایه طرح های اقتصادی توجیه دار برای توسعه اقتصاد شهری و اطلاع رسانی از وضعیت شهر می تواند به شهرداری در نيل به اهداف خودکمک کند .
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان،انسجام و همدلی بین بخش های مختلف شهر اصفهان را براي حل مسایل و مشکلات اقتصادی ضروري دانست و گفت:تشکیل کمیسیون مشترک بین اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان و بررسی مسایل مشترک بین این دو مجموعه به صورت هدفمندمی تواند موثر و راهگشا باشد.
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز شهرداری اصفهان بر بهبود فضای کسب و کار  شد و گفت:ایجاد معاونت بهبود کسب و کار در شهرداری و سایر سازمان ها بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می تواند به رونق اقتصادی شهر  اصفهان کمک کند.
جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تاكيد بر  ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های پیمانکاری استان اصفهان گفت:استان اصفهان دارای ظرفیت بالای پیمانکاری است که در اين استان کمتر مورد استفاده  قرار می گیرند.
امیر کشانی رییس کمیسیون آموش،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار ایجاد موزه هنرهای سنتی اصفهان با آثار هنری درخشان هنرمندان این شهر را ضروري دانست و گفت:بسیاری از آثار ارزشمند هنری که قابلیت جذب گردشگر را دارد در خانه هنرمندان انبارشده است.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.