• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

خالقی در گفتگو با رادیو اقتصاد مطرح کرد: تحقق شعار سال با تولید رقابت پذیر

  • کد خبر : 17831
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۴:۵۹
خالقی در گفتگو با رادیو اقتصاد مطرح کرد: تحقق شعار سال با تولید رقابت پذیر

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولید رقابت پذیر و صادرات محور لازمه تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری است. آرمان خالقی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: تحقق این شعار موجب […]

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولید رقابت پذیر و صادرات محور لازمه تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری است.

آرمان خالقی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: تحقق این شعار موجب رشد و شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: نامگذاری سال در ایران از سوی مقام معظم رهبری به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این نامگذاری ها طی سالیان گذشته یک سیر معناداری نیز پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نامگذاری سال به‌ نوعی جهت‌دهی به مسیر رشد و تعالی کشور است، افزود: مقام معظم رهبری سال جاری را به نام «حمایت از کالای ایرانی» مزین فرمودند.

خالقی به رادیو اقتصاد افزود: تحقق شعار سال موجب شتاب بخشی به چرخه اقتصاد و اشتغال کشور می شود.

وی اضافه کرد: برای ترغیب و تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی باید تولید مبتنی بر کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران به عنوان یک کشورمصرف کننده در جهان شناخته می شود.

وی افزود: اقتصاد کشور سالیان متمادی زیر فشار تحریم و مواردی از این دست بوده بنابراین در شرایط فعلی پایه ها و زیربناهای اقتصادی و تولیدی کشور به نحو بایسته و شایسته از استحکام لازم برخوردار نیست.

خالقی تصریح کرد: حمایت ها طی سالیان گذشته در کشور به نحوی نبوده که بستر تولید رقابتی و صادرات محور در جامعه فراهم شود.

وی گفت: تولید محور شکوفایی اقتصاد در هر کشوری است بنابراین برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به گونه ای باشد که زیرساخت های تولید در جامعه هر روز نسبت به گذشته کارآمدتر نمود پیدا کند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه اقتصادنفتی بلای جان کشور است، افزود: متاسفانه شرایط امروز به نحویست که حتی هزینه های جاری مملکت از دلارهای ناشی از فروش نفت تامین می شود.

وی تصریح کرد: بدون شک با وجود درآمدهای سهل الوصول نفتی تاکنون تولید در جامعه جدی گرفته نشده است.

خالقی با اشاره به این جمله که قاچاق از نقاط آسیب جدی تولید در کشور است، گفت: در حال حاضر کالای قاچاق از مسیرهای مختلف به راحتی واردبازار داخلی شده و بدون هیچ گونه مشکل و برخوردی قانونی در جامعه توزیع و مصرف می شود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: کالای قاچاق امروزه یک کالای دور از دسترسی نیست بلکه بسیار سهل الوصول است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآورشد: تولیدکنندگان داخلی همواره در فکر مقابله با این معضل اقتصادی هستند.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و محمدجواد طالبی» با هدف تبیین و تحلیل ابعاد مختلف یکی از مهمترین موضوعات روز در حوزه اقتصاد بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.