• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
16

حمایت از کالای ایرانی/ مردم امسال به کمک تولید ملی بیایند

  • کد خبر : 17670
  • ۰۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
حمایت از کالای ایرانی/ مردم امسال به کمک تولید ملی بیایند

بیژن پناهی زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷ می‌گوید باید از کالاهایی مثل پوشاک، نخ و محصولات پتروشیمی، قطعه‌سازی و لوازم خانگی حمایت صورت گیرد که ما در تولیدشان مزیت داریم. او تاکید می کند که ما در کالاهایی مانند خودرو و موبایل مزیت نسبی […]

بیژن پناهی زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷ می‌گوید باید از کالاهایی مثل پوشاک، نخ و محصولات پتروشیمی، قطعه‌سازی و لوازم خانگی حمایت صورت گیرد که ما در تولیدشان مزیت داریم. او تاکید می کند که ما در کالاهایی مانند خودرو و موبایل مزیت نسبی داریم.

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نام گذاری سال ۱۳۹۷ با نام  ” حمایت از کالای ایرانی”، اظهار کرد: این انتخاب هوشمندانه بود و در راستای نامگذاری چند سال گذشته، مربوط به مسائل اقتصادی است. این نشان می‌دهد که نامگذاری ها در نگاه مقام معظم رهبری با توجه به شرایط روز کشور انجام می‌شود.

وی ادامه‌ داد: مشخص است که اگر اقتصادی موفق داشتیم که در آن موانع تولید نبود، احتیاج به این نامگذاری ها پیدا نمی‌ کردیم. پس توجه به اقتصاد در ایران یک ضرورت است.

 معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: البته ما در تولید همه کالاها مزیت نداریم و این موضوع طبیعی است. ما در آن چیزهایی که مزیت داریم باید به تولید ایرانی کمک کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال ما در صنعت خودرو و موبایل مزیت نداریم، اما در صنایع پتروشیمی، نفت و پوشاک مزیت داریم که باید از آنها حمایت کنیم و این حمایت تنها مربوط به مسئولان نیست، ‌ بلکه مربوط به مردم نیز می‌شود. مردم نیز می توانند با خرید کالای ایرانی به کالاهایی که در تولید آنها مزیت داریم کمک کنند.

پناهی زاده افزود: بنده با این که یک تولید کننده هستم باز هم نمی گویم که همه چیز باید در ایران تولید شود، ‌ بلکه می گویم که در آن چه که مزیت داریم باید حمایت مردمی صورت گیرد. من حتی با آنهایی که می‌گویند تمام تولید خودرو باید داخلی باشد، موافق نیستم.

وی افزود: من بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام که چرا به جای مونتاژ خودروی بی کیفیت چینی،  خودرویی مثل تویوتا  در ایران مونتاژ نمی‌شود، آیا این مزیت است که ما خودروی چینی بی کیفیت را بیاوریم و در ایران مونتاژ کنیم؟

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تاکید کرد: آیا این مزیت است که ما خودروی سمندی که بعد از ۲۰ سال نتوانستیم قطعاتش را خودمان تولید کنیم را هم چنان تولید کنیم و اسم آن را تولید ملی بگذاریم؟

وی ادامه‌ داد: متاسفانه ما در خودروسازی نقشه راه نداریم. کره که بعد از ما خودروسازی  اش را آغاز کرده است، در حال‌ حاضر  جزو چهار کشور بزرگ تولید کننده خودرو در جهان است. این نشان می‌دهد که ما تحقیق و توسعه را جدی نگرفته‌ایم.

پناهی زاده تاکید کرد: تا زمانی که راند و فساد در خودروسازی وجود دارد این صنعت ما به جایی نمی رسد. پراید سالانه شمار فراوانی را می‌گیرد و کسی جوابگوی این موضوع نیست.

وی در ادامه‌ تاکید کرد: از دیدگاه من کسانی که مسئول خودروسازی کشور باعث و بانی تولید خودروهای بی کیفیت در کشور هستند. آنها کسانی هستند که ثروت ملی را گرفته‌اند و ارابه مرگ به مردم تحویل داده‌اند. اگر جلوی این موضوعات گرفته شود و این محاکمه‌ها صورت پذیرد، قطعا  خودروی ایرانی با کیفیت هم ساخته خواهد شد، اما در حال‌ حاضر ما حتی خودروی خارجی را هم کامل وارد نمی‌کنیم و آنها را به ایران می آوریم و مونتاژ می‌کنیم تا قیمت تمام شده آن بالا برود و آقایان از این موضوع منتفع شوند.

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، تاکید کرد: تاکید مقام معظم رهبری به درستی به موضوع کالای ایرانی صورت پذیرفت. استفاده از کالای ایرانی به فرهنگسازی نیاز دارد. نمی‌شود که در سال اقتصاد مقاومتی ارگان‌های دولتی خود اجناس خارجی بخرند و شعار حمایت از کالای داخلی را سر دهند. باید  دولت و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و به بخش خصوصی و رفع موانع تولید کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.