• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 4
9

بررسي وضعيت اقتصاد ايران؛ سهل آبادي: تيم اقتصادي دولت همچنان منسجم نيست

  • کد خبر : 22968
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۴:۳۳
بررسي وضعيت اقتصاد ايران؛ سهل آبادي: تيم اقتصادي دولت همچنان منسجم نيست

به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش كه با حضور دكتر ابوالقاسم مهدوی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران،دكتر احمد عزیزی معاون سابق بانک مرکزی،دكتر مسعود درودی نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، جمعی از اساتيدبرجسته دانشگاه ها و فعالان اقتصادي در سالن اجتماعات اتاق […]

به گزارش بازنيوز ، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش كه با حضور دكتر ابوالقاسم مهدوی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران،دكتر احمد عزیزی معاون سابق بانک مرکزی،دكتر مسعود درودی نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، جمعی از اساتيدبرجسته دانشگاه ها و فعالان اقتصادي در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد ، گفت:در شرایطی که شاخص های اقتصادی بر اساس پایش محیط کسب و کار هر ماه تنزل پیدا می کند، تیم اقتصادی دولت همچنان انسجام و وحدت رویه لازم را ندارد .
وی افزود:ناهماهنگی بین وزارت خانه های دولت در صدور بخش نامه های متعدد و متضاد قابل مشاهده است و این وضعیت به ضرر اقتصاد کشور است .
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم راستایی و هماهنگی بین دولتمردان را گام نخست مقابله با چالش های اقتصادی برشمرد و گفت: به جای پراکنده فکرکردن و عمل کردن نسبت به مسایل اقتصادی باید ابتدا نسبت به اولویت بندی چالش های اقتصادی هم نظر و هم راستا شد .
سهل آبادی از دولت خواست که نسبت به نظرات بخش خصوصی واقعی توجه بیشتری از خود نشان دهد و از دیدگاه های این بخش برای تصمیم سازی استفاده بهتری کند.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:اقتصاد امروز ایران مانند کلاف سردرگم است زیرا نهادهای تصمیم گیر متعددی برای اين بخش تصميم می گیرند.
وی تک نرخی شدن ارز را یکی از مهمترین خواست های فعالان اقتصادی برشمرد و گفت:ارز به عنوان مساله مهم استراتژیک اقتصاد ایران به دلیل تک نرخی و شناور نبودن هر روز چالش جدیدی برای فعالان اقتصادی فراهم می کند.
دكتر سید کمیل طیبی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این همایش گفت:اقتصاد ایران در دوران گذار اقتصادی قرار گرفته است که هزینه آن برای کشور بالاست.
دكتر ابوالقاسم مهدوی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در این همایش گفت:مهمترین مستله اقتصاد ایران نبود حکمرانی خوب در این بخش است.
وی افزود: حکمرانی به معنای اعمال اقتدار اداری ،اقتصادی و سیاسی برای مدیریت بهتر در جامعه است و امنیت ،رشد و برابری سه مولفه مهم این نوع حکمرانی است .
وی با اشاره به آمار بانک جهانی در شاخص های تعریف شده حکمرانی گفت:وضعیت نامطلوب ایران در شش شاخص تعریف شده نشان از حکمرانی ضعیف و ناکارآمد در بخش اقتصاد است.
وی بابیان اینکه دوگانگی حاکمیتی (دوالیزم )یکی از چالش های اقتصاد ایران است ، افزود:دوگانگی و دوپارگی در تدوین سیاست های اقتصادی نتيجه بخش در فضای کسب و کار ،شاخص های سهولت کسب و کار و شاخص شروع کسب و کار منعکس می شود.
دكتر مسعود درودی نماینده مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در این همایش گفت:پروژه کارآمدی دولت در اقتصاد ایران یکی از موضوعات مورد توجه این مرکز است زیرا دولت کارآمدمی تواند اقتصاد را بهبود بخشد.
وی خواستار غلبه نگاه سیاستی بر نگاه سیاسی در فضای اقتصادی کشور شد و گفت:برای حل مسایل اقتصادی باید خیر عمومی به جای خیر یک بخش در نظر گرفته شود.
وی از تشکیل شبکه ملی جامعه و دانشگاه در مراکز اموزش عالی کشور خبر داد و گفت:اتاق هاي بازرگانی می توانند با حضور در این شبکه نقش کنشگری خود را برای حل مسایل کشور و استان ها ایفا کند.
درودی اصلاح ساختار سیاست گذاری در کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت:هر گونه سیاست گذاری به پشتوانه گفتمان ملی نیاز دارد.
تک نرخی شدن ارزمهمترین خواسته فعالان اقتصادی است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=22968

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.