• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

وضعیت اقتصاد رو به بهبود است/ مشکلات مردم ناشی از تورم ۴ ساله است

  • کد خبر : 38980
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
وضعیت اقتصاد رو به بهبود است/ مشکلات مردم ناشی از تورم ۴ ساله است

وزیر صمت گفت: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.  سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه صادرات صنعتی کشور نیز در هشت ماه امسال ۱۷ درصد رشد […]

وزیر صمت گفت: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.

 سید رضا فاطمی امین در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه صادرات صنعتی کشور نیز در هشت ماه امسال ۱۷ درصد رشد داشت، اظهار کرد: رشد بخش صنعت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منفی، در سال ۹۹ حدود ۹ دهم درصد و در سال ۱۴۰۰ معادل ۳ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شش ماه نخست امسال بخش صنعت کشور رشد ۴.۹ درصدی داشته که از سال ۹۷ تاکنون بی سابقه بوده است که نشاندهند روند مثبت تولید است.

وی اضافه کرد: رشد تولید بنگاه‌های بورسی صنعتی و معدنی که ۵۰ درصد از تولید کشور را در اختیار دارند در آبان ماه امسال ۶.۵ درصد بوده و این پنجمین ماه متوالی است که رشد این شرکت‌ها بالای ۵.۸ درصد ثبت می‌شود؛ یعنی تیر ماه امسال رشد این شرکت‌ها ۵.۸ درصد، مرداد ۶.۲ درصد، شهریور ۶.۷ درصد و مهر امسال ۷ درصد بوده که با احتساب رشد ۶.۵ درصدی در آبان امسال، پنجمین ماه متوالی این رشد ثبت می‌شود.

وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است

وزیر صمت با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون شاغل صنعتی داریم، اظهار کرد: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.

وی ادامه داد: البته نرخ تورم چه در بخش تولیدکننده و چه در بخش مصرف کننده کاهنده است و از اوج خود در خردادماه که به دلیل اصلاح ارز ترجیحی رخ داد، فاصله گرفته و روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر صمت افزود: ممکن است برای مردم سوال ایجاد شود که اگر وضعیت رو به بهبود است چرا زندگی مردم مشکل دارد؟ باید در جواب بگویم که دلیل این موضوع دوران های ممتد و طولانی نرخ بالای تورم است که قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

فاطمی امین گفت: اما خبر خوب اینکه تولید، صادرات و اشتغال در بخش صنعت در حال رشد است که نویدبخش خروج از وضعیت فعلی است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=38980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.