• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

حاشیه هایی از جنس فولاد و معدن/ از وزیر تا کارشناسان دست اندرکار

  • کد خبر : 16373
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۳۱
حاشیه هایی از جنس فولاد و معدن/ از وزیر تا کارشناسان دست اندرکار

به گزارش ایرنا، این همایش دو روزه که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما بر پا شد با نکات جالب و خواندنی همراه بود که در ذیل می آید: ** محمد شریعتمداری روز شنبه ششم بهمن در نی ریز استان فارس به استقبال معاون اول رییس جمهور رفت تا یکی از فولاد سازیهای […]

به گزارش ایرنا، این همایش دو روزه که امروز در مرکز همایش های صدا و سیما بر پا شد با نکات جالب و خواندنی همراه بود که در ذیل می آید:

** محمد شریعتمداری روز شنبه ششم بهمن در نی ریز استان فارس به استقبال معاون اول رییس جمهور رفت تا یکی از فولاد سازیهای هفتگانه را افتتاح کند، اما برف و بوران شامگاه شنبه به وزیر صنعت اجازه بازگشت نداد و ناگزیر ۲ روز پذیرای میهمان نوازی شیرازی ها بود.

** ورود وزیر صنعت به مرکز همایش های صدا و سیما سبب شد که رییس انجمن سنگ آهن درد دلش باز شود، آنگاه که گفت: قوانین شفاف نیست و مطالبات معدنکاران بخش خصوصی از دولتی ابهام هایی دارد و فروش سنگ آهن با قیمت های بین المللی به تولید کنندگان شبه دولتی صورت نمی گیرد و نابرابری دارد.
** مهرداد اکبریان در فهرست درخواست های ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای خود به عنوان رییس انجمن سنگ آهن این را هم گفت: بسیاری از مشکلات بخش خصوصی با هماهنگی بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی قابل رفع است .

** مصطفی موذن زاده از پیشکسوتان صنعت فولاد و مس که اکنون سمت مشاور معاون اول رییس جمهور را دارد، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: متصل ساختن زنجیره فولاد به یک محصول منطق ندارد و قیمت همه محصولات فولادی از اول تا انتها به نرخ بیلت فولاد خوزستان گره بخورد، مورد پذیرش نیست.

** موذن زاده خطاب به وزیر صنعت گفت: پیشنهاد این است، از تصمیم گیریهای آنی اجتناب کنید، ثبات تصمیم گیری داشته باشید تا تولید کننده و سرمایه گذار به پشتوانه سیاست های پایدار شما وارد عمل شود.

** محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت که پشت تریبون قرار گرفت، به سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش بین المللی معدن و صنایع معدنی که سال ۹۵ برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی از حامیان این نشست بودند.

** وزیر صنعت از همه مناسبت های فرخنده این ایام نظیر دهه فجر، آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی و پیروزی مقتدرانه در دفاع مقدس یاد کرد و از آیت الله هاشمی به عنوان یار امام (ره) و رهبری نام برد که همواره در اندیشه اش توسعه ایران عزیز بود.

** شریعتمداری از عادت نکوهیده برخی در پشت در اتاق وزیران برای اخذ امضای موافقت برای ایجاد یک واحد تولیدی یا صنعتی یاد کرد و اظهار داشت: یکی از هنرهای ما در دولت دوازدهم جلوگیری از ادامه این وضعیت است.

**وزیر صنعت وقتی به مبحث ظرفیت حمل ونقل کشور رسید گفت که امروز ۲۸ میلیون تن از بار زنجیره فولاد روی ریل قرار می گیرد و در ۱۴۰۴ باید این ظرفیت رشد پنج برابری پیدا کند، در غیر این صورت یا صنایع باید تعطیل شود، یا جاده ها تبدیل به کشتارگاه شوند .

** شریعتمداری ضمن خوش آمد گویی به میهمانان خارجی همایش گفت: ما دست همه را به گرمی برای توسعه فولاد ایران می فشاریم.

** وزیر صنعت ضمن نقد عملکرد بورس گفت: بعضی از انحصارهای مصنوعی در بورس بوجود می آید که برخورد قانونی لازم با آن صورت نمی گیرد و ضرورت دارد با تخلفات برخورد جدی شود.

** مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت هم در این همایش گفت: بخش خصوصی با برگزاری این همایش وظیفه دولت را برای تبیین سیاست ها و مرور راهکارها برعهده گرفته است.
** رییس هیان عامل ایمیدرو در سخنان خود تصریح کرد: مشکل اصلی زنجیره فولاد کشور خط آهن است ، اکنون صحبت انتقال ۱۳ میلیون تن مواد معدنی از شرق کشور ( سنگان ) به وسط کشور است که در یک دوره به ۲۲ میلیون تن می رسد و با این شرایط چالش جدی میان جاده و ریل است.
** این همایش ۲ روزه بین المللی هم تحت تاثیر برف و بوران و تعطیلی فرودگاه ها قرار گرفته به گونه ای که برخی میهمانان خارجی در فرودگاه های دبی، باکو و آنکارا فرود آمدند و به برنامه همایش نرسیدند. به همین خاطر فهرست سخنرانی های تنظیم شده با آنچه که اجرا شد، همخوانی نداشت و از ۶ سخنران خارجی نیم روز اول همایش، فقط یک نفر توانست پشت تریبون قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.