• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
6

تقاضای کم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در کشور/علی‌رغم ورود هیأت‌های خارجی کار بزرگی انجام نشد

  • کد خبر : 12900
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
تقاضای کم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در کشور/علی‌رغم ورود هیأت‌های خارجی کار بزرگی انجام نشد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت با تقاضای زیادی روبرو هستیم ولی در مورد سرمایه‌گذاری های بلند مدت به دلیل نبود امنیت، تقاضای کمتری وجود دارد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی […]

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت با تقاضای زیادی روبرو هستیم ولی در مورد سرمایه‌گذاری های بلند مدت به دلیل نبود امنیت، تقاضای کمتری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی اظهارداشت: معادن کشور نیازمند بهبود تکنولوژی در حوزه برداشت مواد معدنی هستند و تأسیسات قدیمی در این بخش باید به روز رسانی شود که زمینه‌ای برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور است.

وی با بیان اینکه پس از برجام، شاهد ورود و خروج هیأت‌های خارجی به کشور بودیم، افزود: با این وجود کار بزرگی انجام نشد.

مرتضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در جایی صورت می‌گیرد که از رتبه ریسک پایینی برخوردار باشد، اظهار داشت: در چنین محلی، قوانین با ثبات هستند و هزینه‌های تولید نیز منطقی است.

به گفته وی، ایران از نظر ذخایر معدنی، بازار و موقعیت جغرافیای سیاسی در شرایط مناسبی قرار دارد و در چنین وضعیتی باید حکومت، محیطی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت ایجاد کند.

وی تأکید کرد: مشکل بخش صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری کوتاه مدت حل نمی‌شود و نیازمند همکاری‌های بلند مدت با کشورهای دیگر هستیم.

* موسسه‌ای برای تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود ندارد

به گزارش فارس، سریم زیدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی اروپا نیز در این همایش با اشاره به علاقه‌مندی فعالان معدنی اروپا به حضور در ایران، بر لزوم ایجاد شفافیت در کشورمان در زمینه مسائل سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: در ایران مؤسسه‌ای برای تضمین سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد.

وی از طولانی بودن مدت زمان صدور ویزای کار برای حضور در ایران انتقاد کرد و گفت: صدور ویزای کار برای سرمایه‌گذاران ۶ ماه زمان می‌برد که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.