• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

تدبیر مسئولان امید را به کارگران شرکت «کیان کرد» بازگرداند

  • کد خبر : 15845
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۷:۴۵
تدبیر مسئولان امید را به کارگران شرکت «کیان کرد» بازگرداند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شرکت کیان کرد که از سال ۷۷ با ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران فعالیت می کند، به دلیل نبود سرمایه در گردش دچار مشکل شده و ۶ ماه متوالی پرداخت حقوق و مزایای کارگران این واحد […]

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شرکت کیان کرد که از سال ۷۷ با ظرفیت تولید سالیانه ۶ هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران فعالیت می کند، به دلیل نبود سرمایه در گردش دچار مشکل شده و ۶ ماه متوالی پرداخت حقوق و مزایای کارگران این واحد بزرگ صنعتی به تعویق افتاده است.
در همین ارتباط روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان اعلام کرد که محمدناصر نیکبخت استاندار همدان عصر دیروز به همراه حجت الاسلام احد آزادیخواه و محمد کاظمی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در خصوص حل مشکلات شرکت کیان کرد، مذاکره کردند و دستورهای لازم و مؤکد از سوی رئیس کل بانک مرکزی در زمینه رفع مشکلات یاد شده، صادر شد.
به گفته مسئولان، در راستای حل مشکلات کارگران این واحد بزرگ صنعتی، در نشست یاد شده استاندار همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با رئیس کل بانک مرکزی، مقرر شد امروز سه شنبه از طریق بانک پاسارگارد یا صنعت و معدن تسهیلاتی برای این شرکت تامین شود تا حقوق و مزایای ۲ ماه کارگران پرداخت و آنها به کار خود در این واحد صنعتی ادامه دهند تا مشکل به طور کامل حل شود.
در این نشست استاندار همدان با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته مشکل شرکت کیان کرد توسط نمایندگان این شهرستان به رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده است، گفت: با وجود دستورات صادر شده، هنوز اقدامی برای حل مشکلات این شرکت صورت نگرفته است و باید شرایطی فراهم شود تا این شرکت بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کرده و حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کند.
مدیر عامل شرکت کیان کرد نیز در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکل اصلی که باعث تعویق در پرداخت حقوق مزایا به کارگران شده، نبود سرمایه در گردش است.
حمید حمیدی یگانه با اشاره به فعالیت ۲۱۷ کارگر در این واحد صنعتی افزود: ما تعهد داریم که حقوق کارگران را پرداخت کنیم، تعهدی که طی ۱۷ سال گذشته انجام داده ایم، اما هم اکنون تامین سرمایه در گردش برای ما مشکل است.
وی با بیان اینکه این مشکلات مربوط به حالا نیست و مرتب با نمایندگان مجلس، فرماندار ملایر، مسئولان استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارتباط هستیم، اظهار کرد: با توجه به روند موجود از دستگاه های ذیربط درخواست کردیم به ما کمک کنند تا بتوانیم سرمایه در گردش را تامین کنیم و به چرخه تولید بازگردیم.
حمیدی یگانه خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم ماهیانه ۵۰۰ تن تولید داشته باشیم، به دلیل تامین مواد اولیه از خارج از کشور، هر ماه دستکم به ۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز داریم که برای یک دوره ۹۰ روزه، ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش می خواهیم.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی شرکت کیان کرد در سال ۶ هزار تن است که آخرین رکورد ما چهار هزار و ۵۶۰ تن در سال ۹۳ بود که از سال ۹۴ تاکنون به دلیل وجود این مشکلات نتوانستیم رکورد بزنیم و تولید ما بین یک هزار و ۵۰۰ و یک هزار و ۶۰۰ تن بوده است.
مدیرعامل شرکت کیان کرد اظهار کرد: بالا رفتن نرخ ارز و سایر مشکلات، موجب بروز مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه شد و بنیه مالی شرکت را ضعیف کرد.
وی افزود: با این وجود ما همانند سابق وظیفه داریم تعهداتمان را در قبال کارگران انجام دهیم و حتی طی ۲ و نیم سال گذشته که وضعیت بهتر از حالا نبود، در مواقعی که ۱۱ ماه تولید نداشتیم و کارگران را به مرخصی اجباری فرستادیم، باز هم حقوق کارگران را پرداخت می کردیم.
حمیدی یگانه گفت: شرکت کیان کرد از نظر زیرساخت و فناوری بسیار توانمند است و فقط مشکل سرمایه در گردش داریم که امیدواریم به زودی حل شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری های انجام شده مقرر شد که حقوق ۲ ماه کارگران پرداخت شود و فردا تسهیلاتی از طریق بانک پاسارگاد یا صنعت و معدن در اختیار این شرکت قرار گیرد.
عبدالعظیم رضایی ادامه داد: تا پایان هفته جاری کارگران این شرکت به مرخصی رفته اند که با حل مشکلات و پرداخت بخشی از حقوق معوقه، از روز شنبه مشغول کار می شوند.
شرکت کیان کرد یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر است که سال ۹۴ به دلیل وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش، به مدت حدود یک سال تعطیل بود و با پیگیری های نمایندگان ملایر و مسئولان استانی و شهرستانی اوایل سال گذشته به چرخه تولید بازگشت؛ با این وجود شرکت یاد شده همواره با مشکلات مالی دست به گریبان بود تا اینکه با تدبیر مسئولان استانی و کشوری، می رود که بار دیگر امید به صنعت این خطه از کشورمان تزریق شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.