• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
11

وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛ بازگشت بیش از ۱۷۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید/ ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در سال ۹۷

  • کد خبر : 27276
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛ بازگشت بیش از ۱۷۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید/ ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در سال ۹۷

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی  در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرفصل برنامه‌های امسال این وزارتخانه، بیان کرد: تکمیل و راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد، نوسازی و بهسازی واحد‌ها و اشتغالزایی در صنوف تولیدی را […]

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی  در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرفصل برنامه‌های امسال این وزارتخانه، بیان کرد: تکمیل و راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت کاری بالای ۶۰ درصد، نوسازی و بهسازی واحد‌ها و اشتغالزایی در صنوف تولیدی را در کنار تعمیق ساخت داخل و رونق تولید دنبال می‌کنیم و در دستور کار داریم.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته یک هزار و ۷۲۶ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشت، تصریح کرد: همچنین در زمینه ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی توانستیم ۵۴ خوشه کسب و کار روستایی را توسعه دهیم و فعالیت‌ها را هم بر اساس رشته و هم بر اساس استان تقسیم و تفکیک کردیم.

ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی ماموریت‌های دیگر این وزارت در سال گذشته، افزود: ماموریت ما ایجاد ۲۶۵ هزار شغل در سال گذشته بوده است که حتی از برنامه هم جلو افتادیم و توانستیم بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشور به وجود آوریم.

راهکار‌های جدید تأمین مالی برای پروژه‌ها

رحمانی با تاکید بر اینکه به دنبال راهکار‌های جدید تأمین مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام هستیم، گفت: در جهت تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته زمان صدور مجوز‌ها برای ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید را به ۴.۳ روز کاهش دادیم و امسال این مهم جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بهبود فضای کسب و کار، آن بخشی که مربوط به وزارت صمت است جزو برنامه‌های ۷ گانه مان است و در دستور کار امسال نیز به صورت ویژه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: توجه به یکپارچه سازی در ارایه خدمات داریم و همین هفته گذشته از سه سامانه الکترونیکی جدید رونمایی کردیم.

بهبود رتبه کشور در تجارت فرا مرزی

رحمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیل تجارت فرا مرزی نیز گفت: رتبه کشورمان در حوزه بهبود فضای کسب و کار و تجارت فرامرزی بهبود یافته است و در بخش تنقیح قوانین نیز اولین وزارتخانه‌ای هستیم که کار را به اتمام رسانده است.

وی در خصوص موضوع به کارگیری بازنشسته‌ها نیز بیان کرد: به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها نگاه ویژه‌ای داریم و اجرای این قانون را نیز به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و هیچ ملاحظه‌ای در این بخش نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروسازان نیز اضافه کرد: به اجرای تمامی تعهدات خودروسازان پایبند بوده و هستیم و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

خودروسازان موظف به ارایه گزارش هفتگی هستند

رحمانی با بیان اینکه وضعیت تولید خودرو بهتر شده است، گفت: از خودروسازان به صورت هفتگی گزارش گرفته می‌شود و خودروسازان موظف هستند که آمار تولید، تعهدات و مقایسه با هفته‌های قبل، گزارش خودرو‌های ناقص (کف پارکینگ)، واگذاری اموال غیرتولیدی و همچنین اقدامات انجام شده در خصوص روند ساخت داخل را ارایه دهند.

گفتنی است در این نشست چند تن از نمایندگان سوالات خود را از وزیر صمت مطرح کردند و رحمانی در فضایی تعاملی به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=27276

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.