• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
11

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از زنان فعال اقتصادی تلاش می‌کنیم موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدی زنان کارآفرین برطرف شود

  • کد خبر : 28278
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از زنان فعال اقتصادی تلاش می‌کنیم موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدی زنان کارآفرین برطرف شود

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با جمعی از زنان فعال اقتصادی تاکید کرد دولت همه جانبه از زنان کارافرین حمایت خواهد کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعیو معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با جمعی از زنان فعال اقتصادی […]

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با جمعی از زنان فعال اقتصادی تاکید کرد دولت همه جانبه از زنان کارافرین حمایت خواهد کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعیو معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با جمعی از زنان فعال اقتصادی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد

در این نشست ۲۰ نفر از زنان کارآفرین به معرفی حوزه فعالیت و میزان اشتغال‌زایی خود پرداختند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های خود را مطرح کردند که تسهیل‌ امور، رفع مقررات دست‌وپا گیر اداری، تأمین نقدینگی، ایجاد تسهیلات برای حضور در بازار و نمایشگاه‌های بین‌المللی و امکان خرید اعتباری مواد اولیه تولید ازجمله مسائل مطرح شده بود.
جهانگیری در این دیدار با تأکید بر این موضوع که دولت با همه توان از زنان کارآفرین حمایت خواهد کرد، گفت: این تفکر که می‌توان تنها با نیمی از ظرفیت و توانمندی جامعه به تولید و توسعه دست یافت و کشور را اداره کرد، تفکر اشتباهی است که نتایج آن برای کشور فاجعه‌آمیز خواهد بود.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان ایرانی در دوران سخت انقلاب و دفاع مقدس، گفت: زنان ایرانی در کنار مردان برای سربلندی ایران عزیز ایستادگی کردند و امروز نیز قادرند در دوران دشوار تحریم و فشارهای اقتصادی آمریکا کشور را از این شرایط خطیر عبور دهند.

مهم‌ترین نکات کلیدی صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

  • امروز توانمندی خوبی در جامعه زنان کشور شکل‌گرفته و شاهد هستیم که بنگاه‌های بزرگی توسط آن‌ها اداره می‌شود که مایه افتخار است.
  • باید تلاش کنیم تا از تفکر و ایده‌های خلاق افراد توانمند به نفع کشور بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.
  • در دولت تدبیر و امید سیاست‌گذاری خوبی درزمینهٔ اشتغال و فراهم کردن بستر حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف انجام شده است بطوریکه میزان اشتغال از ۱۴٫۵ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۱۸٫۳ درصد در سال ۱۳۹۷ افزایش‌یافته و از ۶۲۷ هزار فرصت شغلی متوسط سالانه، ۳۱۱ هزار فرصت شغلی به زنان اختصاص یافته است.
  • سهم اشتغال زنان از فرصت‌های شغلی از ۳٫۱ میلیون نفر در سال ۹۳ به ۴٫۳ میلیون نفر در سال ۹۷ رسید.
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند گره‌های بزرگی را در کشور باز کنند.
  • وجود برخی مقاومت‌ها در برابر گسترش استارتاپ ها و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان چندان دور از ذهن نیست چراکه روندهای سنتی در حال تبدیل‌شدن به نوآوری و روندهای نوین هستند و ممکن است این تغییرات برای عده‌ای خوشایند نباشد و بخواهند در برابر این تغییر مقاومت کنند.
  • یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سیاست‌های دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است که در همین راستا تلاش خواهیم کرد موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدی زنان کارآفرین برطرف شود.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28278

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.