• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
10

محمدرسول سماکچی عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران:قیمت سهام شستا در بورس غیرعادی است

  • کد خبر : 30801
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
محمدرسول سماکچی عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران:قیمت سهام شستا در بورس غیرعادی است

۱۰ درصد سهام شستا در فرا بورس با قیمت ۸۶۰ تومان عرضه شد وبیش از ۲ میلیون نفر شخص حقیقی به استقبال این سهام رفتند و قیمت سهام روز به روز رشد کرد، به طوری که درحال حاضر هیچ توجیه فنی برای این قیمت نیست بلکه جوزدگی و تبلیغات غیررسمی سبب رشد قیمت سهام شستا […]

۱۰ درصد سهام شستا در فرا بورس با قیمت ۸۶۰ تومان عرضه شد وبیش از ۲ میلیون نفر شخص حقیقی به استقبال این سهام رفتند و قیمت سهام روز به روز رشد کرد، به طوری که درحال حاضر هیچ توجیه فنی برای این قیمت نیست بلکه جوزدگی و تبلیغات غیررسمی سبب رشد قیمت سهام شستا شده است. مدیرعامل محترم شستا پس ازعرضه سهام مصاحبه و اعلام نمود که شستا در سال ۹۸ بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان سود داشته و توضیح نداد‌ این سود به سهامداران جدید تعلق نمی گیرد.
خیلی از افرادی که سهام شستتا را خریده اند حرفه ای نیستند و خیال می کنند بعد از مجمع امسال سود به آنها تعلق می گیرد. در حالی که سود پایان سال ۹۹ که تیرماه سال ۱۴۰۰ مشخص می شود به این سهامداران تعلق می گیرد و تا سود به دستشان برسد، حدود ۱۸ ماه طول می کشد.
حال سهامدار بداند سهام شستا ۲۵۰۰ تومانی پس از ۱۸ ممکن است حدود ۱۰۰ تومان سود عایدش شود و تصمیم می گیرد سریعا سهام را بفروشد و‌ بانک طی ۱۸ ماه حدود ۵۰۰ تومان سود خواهد داد. ضمنا این گونه سهام که حباب دارد، لاجرم در درازمدت افت فاحش خواهد نمود. البته سعی مدیران شستا این است که قیمت سهام را به اوج برسانند تا ۲ درصد سهمی که می خواهند عرضه کنند، به اندازه حدود ۷ درصد عرضه اولیه عایدی داشته باشد.
این وظیفه مدیران بورس و فرابورس است که مطالب لازم را به خریداران سهام گوشزد کنند تا شستا در ماههای آینده دچار شوک افول قیمت سهام نشود.

محمدرسول سماکچی
کارشناس اقتصادی و
عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30801

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.