• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
12

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران : اعتماد عمومی به سیستم عرضه کم‌رنگ شده است

  • کد خبر : 21088
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران : اعتماد عمومی به سیستم عرضه کم‌رنگ شده است

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اعتماد عمومی به سیستم عرضه کم‌رنگ شده است، به «کسب‌وکار» می‌گوید: با توجه به برخی سوء مدیریت‌ها در عرضه کالا، وضعیت فعلی قابل پیش‌بینی بود، به طوری که می‌شد حدود دو ماه پیش پیش‌بینی کرد که احتکار خانگی کالاهای اساسی […]

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اعتماد عمومی به سیستم عرضه کم‌رنگ شده است، به «کسب‌وکار» می‌گوید: با توجه به برخی سوء مدیریت‌ها در عرضه کالا، وضعیت فعلی قابل پیش‌بینی بود، به طوری که می‌شد حدود دو ماه پیش پیش‌بینی کرد که احتکار خانگی کالاهای اساسی رخ می‌دهد و برخی از کالاها در ظاهر نایاب می‌شود.

سهمیه‌بندی کالا جواب نمی‌دهد
عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به افق پیش‌ رویی که در شرایط نایاب شدن کالا و کمبود آن وجود دارد، ادامه می‌دهد: در این شرایط افزایش قیمت کالا می‌تواند هم معلول افزایش تقاضا و هم عامل آن باشد و این امر نتیجه شرایط کنونی اقتصاد کشور است. مردم از ترس افت قدرت خرید خود ناگزیر از خرید کالاهای اساسی شده‌اند و این مساله نه صرفا درباره مواد غذایی و خوراکی، بلکه در رابطه با کالاهایی مثل خودرو و مسکن دیده شده است. طبیعتا آنهایی که قادر به خرید مسکن و خودرو نیستند از اقلام کم‌قیمت‌تر شروع می‌کنند که درباره برخی کالاها مثل برنج، لوبیا و همچنین مواد مشابه این احتکار شروع شده است. از آنجایی که سیاست‌های کوپنی و سهمیه‌بندی کالا خطر ایجاد بازار سیاه را به همراه دارد، حمایت دولت از اقشار ضعیف نباید تجربه بد سیاست‌هایی مثل این یا یارانه‌ها را تکرار کند، بلکه اطمینان دادن به مردم درباره عرضه کافی کالاهای اساسی و اینکه این کالاها کمیاب نمی‌شود و افزایش قیمت پیدا نمی‌کند، در کاهش تقاضای کاذب موثر خواهد بود. مردم باید به آینده مطمئن باشد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=21088

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.