• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
15

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: چه زمان تولیدکننده صدردرصدی هستیم

  • کد خبر : 20732
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: چه زمان تولیدکننده صدردرصدی هستیم

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» درباره اینکه چرا برخی از تولیدکنندگان در حالی که به تولید صددرصد داخلی نرسیده‌اند، اما مرتب شعار آن را می‌دهند، گفت: قطعاً دولت و تصمیم‌گیرندگان می‌دانند که وضعیت داخلی‌سازی واحدهای صنعتی چگونه است و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند. […]

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» درباره اینکه چرا برخی از تولیدکنندگان در حالی که به تولید صددرصد داخلی نرسیده‌اند، اما مرتب شعار آن را می‌دهند، گفت: قطعاً دولت و تصمیم‌گیرندگان می‌دانند که وضعیت داخلی‌سازی واحدهای صنعتی چگونه است و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند. ما زمانی می‌توانیم بگوییم که تولیدکننده داخلی هستیم که به‌صورت صددرصدی تمام مواد آن در کشور تولید شود نه آنکه برای واردات قطعه به واردات نیاز باشد.
وی افزود: قرار نیست در تمام قطعات تولیدی خودکفایی داشته باشیم و به طور قطع باید قطعات با کیفیت وارد شود. به‌عنوان مثال در صنعت شیر می‌گوییم خودکفا شده‌ایم، اما اگر به قسمت‌های عقب‌تر تولید مراجعه کنیم می‌بینیم که وابستگی به واردات از نظر خوراک دام، ظروف و… وجود دارد.
خالقی گفت: ما اکنون توان تولید کمپرسور یخچال، ال سی دی، خازن خودرو، قطعات الکترونیکی و… را نداریم، بنابراین تولیدکننده هم این کالاها را وارد می‌کند. به‌صورت تقریبی وابستگی در حوزه نساجی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. در حوزه ماشین‌آلات این درصد قطعاً بسیار بالاتر است. در زمینه نخ عمدتاً از طریق واردات نیاز کشور تأمین می‌شود. در پوشاک و پارچه هم وابستگی بیش از ۴۰ درصد است. در لوازم خانگی به‌صورت خوشبینانه میزان وابستگی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد برآورد می‌شود. از آنجا که در برخی از محصولات لوازم خانگی چون یخچال، ماشین لباسشویی و… تأمین قطعات از خارج است، هیچگونه خودکفایی محقق نشده است.بخصوص اینکه وابستگی به واردات در این حوزه خیلی زیاد است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=20732

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.