• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
14

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت: محدود شدن واردات نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود/صادرات قبلاً انتخابی بود اما اکنون اجباری است

  • کد خبر : 26787
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت: محدود شدن واردات نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود/صادرات قبلاً انتخابی بود اما اکنون اجباری است

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در حوزه بازرگانی با بیان اینکه صادرات قبلاً یك گزینه انتخابی بود اما در حال حاضر یك گزینه اجباری هست، عنوان کرد: باید از دوران تحریم بهترین استفاده را کنیم، بحث محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود. به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حسین […]

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در حوزه بازرگانی با بیان اینکه صادرات قبلاً یك گزینه انتخابی بود اما در حال حاضر یك گزینه اجباری هست، عنوان کرد: باید از دوران تحریم بهترین استفاده را کنیم، بحث محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن كاران برتر هرمزگان گفت : خوشبختانه دشمن تاكنون موفق نشده در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی موفق شود.

وی با بیان اینکه باور به جنگ اقتصادی باعث شده ما شیوه‌ها و روش‌های خود را منطبق با شرایط امروز كنیم، تصریح کرد: ما می‌دانیم تولید و تولیدکننده مسائل و مشكلات زیادی پیش رودارند.

خیابانی اضافه کرد: علی‌رغم تمامی شرایط تحریم و توطئه دشمنان ما باید بتوانیم از این شرایط نهایت استفاده را داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال سال رونق تولید است، نهضتی شکل‌گرفته به‌عنوان نهضت ساخت داخل، نمایشگاهی در تهران در حال فعالیت است كه محصولات توانمند ساخت داخل را ارائه می‌کند و این موضوع می‌تواند در رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه صادرات قبلاً یك گزینه انتخابی بود اما در حال حاضر یك گزینه اجباری است، عنوان کرد: امروز شورای عالی صادرات تكلیف كرده كه با ١٥ كشور همسایه تجارت كنیم و باید سیاست نفوذ در بازار را در كشورها پیش ببریم.

خیابانی ادامه داد: ممنوعیت واردات یک هزار و ۴۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن در کشور موجود است از دیگر اقدامات این وزارتخانه در جهت رونق تولید است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم ستادی مشابه ستاد تنظیم بازار در شورای عالی صادرات برای بازار صادرات کشور ایجاد کنیم و هر هفته موضوعات در این خصوص را بررسی کنیم.

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در حوزه بازرگانی با اشاره به اینکه هشت هزار شركت صادراتی در سامانه توسعه تجارت در سال گذشته ثبت‌شده است، اضافه کرد: تنوع صادراتی برای انواع محصولات ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه فولاد کشورمان ٣٥ میلیون تن در سال تولید فولاد خام جایگاه دنیا را در اختیار دارد، اظهار کرد:آمار صادرات سال گذشته در هرمزگان ٦٥ درصد رشد داشته است که این نشان‌دهنده جهش مناسب در جهت گرفتن بازارهای جهانی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ۵۵ درصد از صادرات قیر کشور مربوط به هرمزگان است که آمار خوبی هم در دنیا و هم در کشور را در اختیار دارد، ادامه داد: توسعه‌ی صادرات را در راستای تنظیم بازار می‌بینیم و این دو در کنار هم دیده ‌می‌شوند.

خیابانی در پایان با بیان اینکه باید از دوران تحریم بهترین استفاده را کنیم، بحث محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود، گفت: همه مجموعه‌های حوزه بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در قالب یك قائم‌مقام در حال فعالیت و هماهنگی می‌باشند.

در ادامه استاندار هرمزگان در این همایش افزود: با وجود تحریم، فرصت طلایی برای کشور بوده است و تکیه به درآمد نفتی از سبد دولت خارج شود و در بودجه عمومی بکار گرفته شود.

فریدون همتی با بیان اینکه آرزوی ملت، این است که درآمدهای نفتی برای حفظ سرمایه ملی و رشد کشور استفاده شود، تصریح کرد: کشور در زمینه تولید رشد کند و دولت با تکیه بر درآمدهای مالیاتی اداره شود.

وی اظهار کرد: سختی ها در تحریم وجود دارد ولی موجب رشد و شکوفایی صنعتگران و تولید کنندگان و کارهای تولیدی نوین در کشور شد است .

همتی با بیان اینکه تحریم ها باعث کم کردن وارادت و فرصت تولید با رویکرد صادرات ایجاد شد است، اضافه کرد: در مواجهه با کمبود ها باید استفاده از نخبگان دانشگاهی در کشور را در سرلوحه قرار دهیم.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: جذب سرمایه های خارجی توسط تولید کنندگان و امیدوار کننده بودن صنعت کشور در تمام بخش ها بویژه صنعت گردشگری امری مهم و ضروری است.

همچنین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه ١٥ شهرك صنعتی در استان فعال هستند، اظهار کرد : استان هرمزگان به لحاظ زیرساختی شرایط را فراهم و مهیا برای سرمایه‌گذار كرده است.

خلیل قاسمی با اشاره به اینکه صنایع بزرگ كه پایه صنایع كوچك و تغذیه‌کننده آن‌ها هستند در استان فعال هستند، تصریح کرد: استان هرمزگان دارای رتبه سوم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در پروانه بهره‌برداری یك هزار و ١١٤ درصد رشد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در شهرک‌های یك و دو بندرعباس واحدهایی كه غیرفعال بودند، خلع ید می‌شوند و به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه معدن پهنه‌های اكتشافی جدیدی در حال مطالعه است، گزارش مطالعه این پهنه‌ها در نیمه اول سال جاری داده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه كارگروه تسهیل رتبه ٤ در تحقق مصوبات در كشور داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه ١٨٨ میلیارد تومان در حوزه تولید به استان تزریق‌شده است.

همچنین رئیس خانه صنعت و تجارت استان هرمزگان در این مراسم گفت: با درایت مقام معظم رهبری و تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران از تحریم‌های دشمن و مشکلات آن با سربلندی عبور خواهیم کرد.

تهمتن با بیان اینکه تلاش‌های استاندار هرمزگان در تقویت و احیا معادن و صنایع استان قابل‌ستایش است، اظهار کرد: از کسانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارند، خواهش می‌کنم که دست از لجبازی بردارند و برای پیشرفت اقتصاد استان و کشور کمک کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=26787

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.