• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7202اخبار امروز : 5
8

سهل آبادي: آمريكا در تقابل با ايران تنها خواهد ماند.

  • کد خبر : 18806
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
سهل آبادي: آمريكا در تقابل با ايران تنها خواهد ماند.

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در ادامه ملاقات هاي خود در ژاپن با معاون اجرایی و جلسه با معاون اجرایی و مدیر بخش خاورمیانه سازمان تجارت خارجی اين كشور( jetro) ديدار و گفتگو كرد. به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي كه با هدف توسعه تعاملات اقتصادي دو كشور به ژاپن سفر كرده […]

رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران در ادامه ملاقات هاي خود در ژاپن با معاون اجرایی و جلسه با معاون اجرایی و مدیر بخش خاورمیانه سازمان تجارت خارجی اين كشور( jetro) ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي كه با هدف توسعه تعاملات اقتصادي دو كشور به ژاپن سفر كرده است در ادامه ملاقات هاي خود در اين كشور با  معاون اجرایی و مدیر بخش خاورمیانه سازمان تجارت خارجی ژاپن ( jetro) ديدار و گفتگو كرد.
وي با اشاره به عهد شكني و رفتارهاي غير منطقي و خارج از عرف رييس جمهور آمريكا گفت: نقض برجام و خروج از توافق هسته ای از روی کار آمدن ترامپ قابل پیش بینی بود. از این رو انتظار می رفت که وی دست به چنین اقدامی بزند. شاید در وهله اول خروج آمریکا از برجام منجر به التهاب های کوچکی در بازار ارز یا سایر بازارها شود اما این موضوع در دراز مدت تاثیر زیادی بر اقتصاد باقی نمی گذارد.
سهل آبادي افزود: تحریم های مورد نظر آمریکا بعد از خروج از برجام صد و هشتاد روز دیگر اجرا می شود، از سوی دیگر اگر تنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از آمریکا حمایت کنند در وهله اول آمریکا در تقابل با ایران و تشدید وضعیت اقتصادی کشور تنها خواهد بود و قادر نیست همانند سابق در تحریم ایران موفق باشد.
وي با تاکید بر توجه به سیاست های اروپا و تصمیم گیری آتی آنها خاطر نشان کرد: بنده معتقدم با توجه به اینکه غیر از آمریکا کشورهای دیگری نیز طرف حساب برجام هستند از این رو تناقضات وتهدیدات آمریکا با سهولت بیشتری نسبت به گذشته خنثی خواهد شد، البته تحقق این موضوع بسته به رفتار و سیاست های سایر کشورهای طرف قرار داد برجام از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین دارد که آیا آنها در عمل به آنچه که اظهار داشته اند پایبند خواهند ماند و قادر به ایستادگی در برابر زورگویی آمریکا و جنگ اقتصادی با این کشور خواهند بود.

رييس اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد: بی شک بود یا نبود آمریکا در حل مشکلات اقتصادی ایران تاثیر چندانی ندارد چرا که قرار نیست تمام مشکلات اقتصادی ما توسط یک کشور حل شود. جهان کنونی از تنوع اقتصادی و کشورهای زیادی برخوردار است که هر یک در جایگاه خود می توانند همانند موتور محرکی برای اقتصاد به شمار روند و سفر من به ژاپن هم در همين راستا صورت پذيرفته است.

سهل آبادي ادامه داد: اتاق بازرگاني اصفهان آمادگي دارد ضمن ايجاد دفتر نمايندگي سازمان تجارت ژاپن در اصفهان،همكاري هاي مناسبي را در بخش استارت آپ ها و برگزاری دوره های آموزشی و سرمایه گذاری در بخش توریسم و صنایع خودرور سازي به انجام رساند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.