• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران: نوسانات بازار ارز اشتیاق تولیدکنندگان را برای صادرات کم می‌کند

  • کد خبر : 30699
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران: نوسانات بازار ارز اشتیاق تولیدکنندگان را برای صادرات کم می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مجتبی رضوی » در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، بیان کرد: قیمت تمام شده نداریم بهای تمام شده کالا داریم که قیمت فروش را عرضه و تقاضا تعیین می کند می تواند ۱۰ برابر همان بهای تمام شده باشد. رئیس […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مجتبی رضوی » در  نشست هم اندیشی وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران، بیان کرد: قیمت تمام شده نداریم بهای تمام شده کالا داریم که قیمت فروش را عرضه و تقاضا تعیین می کند می تواند ۱۰ برابر همان بهای تمام شده باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران خطاب به وزیراقتصاد و دارایی افزود: تجربه موفق داشتیم تقاضای ما در این بخش این است که یکبار برای همیشه بحث عرضه و تقاضا را جدی بگیریم.

رضوی بیان کرد: قانون تسهیل در پرداخت تسهیلات بدهکاران ماحصل نرم افزار بانک مرکزی بود.  نسبت به خروجی این کار بازبینی صورت بگیرد.

وی گفت: به بحث الزام صادرات باید اهمیت داده شود، البته ما زیرساخت‌های خوبی نداریم، اختلاف ارز آزاد و دولتی را داریم و این ما را از تولید منحرف می‌کند، الان در ارز پایه صادراتی به شدت نوسان داریم.

رضوی تأکید کرد:  نوسانات بازار ارز اشتیاق تولیدکنندگان خرد ما را برای صادرات کم می‌کند، ‌ نگاه صادراتی در کشور به این صورت است که مخفیانه معامله کنند، کشورهایی چون افغانستان و عراق نیازمند ما هستند ولی بیشتر معاملات ارزی سودآور نیست، رقابت در بخش تولید ما گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سفری که به افغانستان داشتم مشاهده کردم که بانک ما شبیه یک دکه است این زیبنده کشور ما نیست باید توسعه سیستم بانکی را داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.