• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
9

در همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار بيان شد؛ سهل آبادي : مصارف مالیات دریافتی از مردم به صورت شفاف اطلاع رسانی شود

  • کد خبر : 23982
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۸:۱۷
در همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار بيان شد؛ سهل آبادي : مصارف مالیات دریافتی از مردم به صورت شفاف اطلاع رسانی شود

دومين همايش ملي نقش عدالت مالياتي در توسعه پايدار با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، مدير كل دفتر نظارت بر هیات های حل اختلاف مالیاتی سراسر كشور ، روساي سازمان هاي امور مالياتي و نمايندگان اتاق هاي بازرگاني در هيات حل اختلاف مالياتي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد. به گزارش […]

دومين همايش ملي نقش عدالت مالياتي در توسعه پايدار با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، مدير كل دفتر نظارت بر هیات های حل اختلاف مالیاتی سراسر كشور ، روساي سازمان هاي امور مالياتي و نمايندگان اتاق هاي بازرگاني در هيات حل اختلاف مالياتي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.
به گزارش باز نيوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی در اين همایش تصریح کرد:فرایند مالیات دارای سه ضلع مودی ، ممیز و دولت است و دولت تاکنون در نحوه هزینه کرد مالیات گزارشی جامع و شفافي ارایه نکرده است .
وی تصریح کرد:مودیان مالیاتی با پرداخت مالیات تفاوتی در بهبود شرایط کسب و کار مشاهده نمی کنند و دولت بايد مصارف مالیات دریافتی را برای مردم مشخص کند.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای واحدهای تولیدی و کارگران گفت:متاسفانه وزارت كار و سازمان تامين اجتماعي به رسالتشان در ارایه خدمات به کارگران عمل نمی کند.
سهل آبادی با بیان این پرسش که آیا بودجه نویسان ابتدا هزینه های دولت را محاسبه می کنند و سپس  بودجه را تنظیم می کنند، افزود:در شرایطی که بنگاه های اقتصادی به سختی به فعالیت مشغول هستند،افزایش سقف مالیات و افزایش هزینه های دولت جای سوال دارد.
رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:دولت طی سال های گذشته نه تنها هزینه های خود را کاهش نداده بلکه با افزایش هزینه های خود خواستار افزایش مالیات دریافتي از مردم است .
وی از مدیران میانی و استانی خواست که نسبت به خطاها و اشتباهات محاسباتی مدیران ارشد و وزرا سکوت اختیار نکنند و افزود:مدیران باید شجاع باشند و در برابر تصمیم های اشتباه و هزینه دار مقاومت کرده و از حقوق مردم دفاع نمايند.
وی خاطر نشان کرد: خرج دولت از دخل آن بیشتر شده است و با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کوچک شدن دولت باز هم شاهد افزایش هزینه های دولت هستیم.
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکی زاینده رود گفت:پاداش استانی که بیشترین سهم مالیات را پرداخت می کند این نیست که در این شرایط سخت زندگی کند.
عبدالعظیم عطايی مدیر کل دفتر نظارت بر هيات های حل اختلاف مالیاتی کشور در این همایش گفت:حسابرسی مالیاتی یک فرایند منطقی و سیستماتیک برای جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد اظهارنامه مالیاتی مودیان است .
وی هیات های حل اختلاف مالیاتی را شامل سه ضلع یکسان و برابر دانست و گفت:هیچ یک  از نمایندگان اداره مالیاتی یا قضات دادگستری و يا نمایندگان بخش خصوص از حق رای متفاوتي برخوردار نيستند.
وی تاکید کرد:نمایندگان سازمان امور مالیاتی در هیات های حل اختلاف باید بصیر و مطلع در امور مالیاتی باشند تا به صورت بی طرفانه رای خود را نسبت به پرونده ها صادر کنند و مستقل از سازمان عمل نمايند.
عطایی افزود:صدور انوع قرار از سوی هیات های حل اختلاف ، مودیان را آزرده و فرصت رسیدگی را طولانی می کند و از این رو از هیات های می خواهیم که پرونده ها را به دقت بررسی و رای صادرکنند و از صدور مجدد قرار بپرهیزند.
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش خواستار ارجاع پرونده ها به صورت سیستمی شد و گفت:بررسی پرونده های مالیاتی به صورت گزینشی ، شائبه هایی را ایجاد می کند و انتخاب پرونده ها به صورت سیستمی اين شائبه ها را از میان می برد.
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=23982

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.