• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 7192اخبار امروز : 0
9

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:نیاز به آموزش و اقلام حفاظتی داریم

  • کد خبر : 30140
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:نیاز به آموزش و اقلام حفاظتی داریم

نمایندگان بخش خصوصی در یک نشست هم‌اندیشی با حضور نمایندگانی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و کارشناسان اقتصادی به چگونگی ادامه فعالیت بنگاه‌های بخش خصوصی و تاب‌آوری اقتصاد در شرایط محدودیت پرداختند و از ضرورت تدوین پیشنهادهایی اجرایی گفتند که باید در […]

نمایندگان بخش خصوصی در یک نشست هم‌اندیشی با حضور نمایندگانی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و کارشناسان اقتصادی به چگونگی ادامه فعالیت بنگاه‌های بخش خصوصی و تاب‌آوری اقتصاد در شرایط محدودیت پرداختند و از ضرورت تدوین پیشنهادهایی اجرایی گفتند که باید در روزهای آینده روی میز سیاستگذار قرار گیرد.

در این نشست دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این که بخش خصوصی به دنبال این نیست که باری اضافی بر دوش وزارت بهداشت بگذارد، از ضرورت آموزش و همراهی این وزارتخانه در تامین اقلام حفاظتی گفت. محمدرضا مرتضوی با اشاره به این که اعضای این تشکل که در زمینه تولید و تامین کالاهای اساسی فعالیت می‌کنند، به ضرورت باید در سرکار حاضر شوند گفت: این وظیفه ماست که بتوانیم از سلامت نیروی کار خود حفاظت و حراست کنیم و برای این کار نیاز به اولا آموزش صحیح و دقیق داریم و دوم این که باید اقلام حفاظتی مانند ماسک، دستکش، لباس مخصوص و … را در دسترس داشته باشم.

مرتضوی افزود: برای تامین این اقلام از نظر مالی مساله‌ای نداریم و خود بنگاه‌ها حاضر هستند برای حفظ سلامت نیروی کارشان این هزینه را پرداخت کنند اما مساله دسترسی به این اقلام، مشکل بزرگی پیش پای بنگاه‌های فعال در حوزه صنایع غذایی است.

او با بیان این که تمام بنگاه‌های این تشکل موظف به استخدام یک متخصص و مراقب بهداشتی شده‌اند، ادامه داد: حدود ۳۰ هزار پرسنل فقط در خطوط تولید کارخانجات آرد مشغول هستند که باید با امکانات کافی از این افراد حفاظت شود. در حدود ۶۰ هزار واحد صنفی نانوایی بیش از ۳۰۰ هزار نفر کار می‌کنند. ما برای تداوم فعالیت خطوط تولید خود در وهله اول به دانش فنی مقابله با این بیماری نیاز داریم و در وهله دوم در دسترس بودن اقلام حفاظتی برای خرید باید برای بنگاه‌ها امکان‌پذیر شود. در این صورت می‌توانیم تضمین تاب‌آوری بنگاه‌های این حوزه در بلندمدت را نیز داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.