ستاد گرامی داشت دهه تولید و تجارت نخستین همایش تجاری ایران، مالزی، سنگاپور و کامبوج اهدای نشان خانه صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی به وزیر کشور گزارش ایسنا از بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس ۴ حرکت برای تکمیل پازل «جهش تولید» معافیت از اظهار نامه تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش مشکلات بزرگ معادن کوچک
فعال بخش معدن گفت: افزایش حقوق دولتی معادن در دراز مدت منجر به تقلب در عملکرد معدنکاران خواهد شد زیرا این اشخاص توانایی پرداخت حقوق دولتی را ندارند و برای مثال، ممکن است عیار ماده معدنی را کاهش دهند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون معادن خانه صنعت و معدن ایران براین بارو است: اکتشاف معادن در چند سال اخیر با شیب تند در حال نزول است. رئیس سازمان زمین شناسی که به عنوان معاون وزیر فعالیت دارد، بودجه و اختیارات لازم را ندارد. همچنین از طرف دیگر تعداد بیشماری از سازمانهای مداخله گر در موضوع اکتشاف دخالت میکنند.
با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۱ بحث اجرای تغییرات سامانهای در خصوص اعمال نرخ ایتیاس بهجای نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی بهعنوان نرخ محاسباتی ارز در گمرک در دستور کار قرار گرفته است، در صورت عدم کاهش سود بازرگانی احتمال جهش هزینههای تولید بالاست.
مهندس آرمان خالقی، عضو هیأت مدیره خانه صنعت و معدن ایران اعتقاد دارد که در تمام دنیا مالیات بر مصرف برای مبارزه با مصرفگرایی تدوین شد و بعد به سمت مالیات بر ارزش افزوده سوق پیدا کرد، اما متأسفانه در ایران بدون نهادینهکردن مالیات بر مصرف و آشنایی مردم با ساختار مالیاتدهی به یکباره مالیات بر ارزش افزوده اجرا شد...
با تصویب اعضای مجمع (وزرای ۶گانه و معاون رییسجمهوری) و با حکم وزیر صمت، «علی نبوی» به عنوان رییس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن تجارت منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتوگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنعتگران در دو سال گذشته ثابت کردند که در کنار مردم هستند، اظهار داشت: آنها در این بازه زمانی به مردم ثابت کردند که در کنار آنها هستند، در روزهای اول شیوع کرونا بسیاری از […]
رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت گفت: مطالعات انجام شده نشان میدهد که سطح توسعه یافتگی استانها یکسان نبوده و به شدت نامتوازن است، بنابراین وزارتخانه برای شناسایی قابلیت استانها براساس طرح آمایش وارد عمل شده است.
موضوع واردات خودرو همچون پرونده خودروهای دپو در گمرکات کشور همچنان محل مناقشه است. در حالی که پس از گذشت ۳ سال هنوز حدود ۲ هزار خودرو وارداتی مجوز ترخیص دریافت نکردهاند و سرگردان در قوانین کشوری در حال مستهلک شدن هستند، واردات خودرو هم به بنبست خورده است.