• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
11
در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان یزد مطرح شد

یزد در بسیاری از زمینه های صنعتی سرآمد کشور است

  • کد خبر : 39809
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
یزد در بسیاری از زمینه های صنعتی سرآمد کشور است
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از برترین‌های صنعت و معدن یزد که به همت خانه صمت یزد برگزار شد، گفت: مردم یزد در دوره های گوناگون پیشرو بودند بطوری که در نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک در کشور سرآمد هستند.

حسینی با اشاره به تلاش های فاطمی، استاندار یزد در جهت رفع مشکلات استان، افزود: این دولت تحول گرا است و همه دولتمردان خود را خادم مردم می دانند بر همین اساس با وجود تنگناها رویدادهای خوبی رقم خورده است.
وی با اشاره به موضوع ناترازی برق در تابستان‌ گفت: نیروگاه برق ۳۵۰ مگاواتی در کرمان آغاز به کار کرده است همچنین چندین نیروگاه برق توسط رئیس جمهور افتتاح شد و کار متوقف نشد.
حسینی با اشاره به خشکسالی های بیش از یک دهه اعم از خشکیدن دریاچه بختگان همچنین سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: پروژه های انتقال آب برای رفع این مشکل اجراشده است.
وی از برنامه هفتم توسعه به عنوان سند راهگشای مشکلات کشور نام برد و تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه تمام مشکلات کشور مانند ناترازی برق و … دیده شده و برای آن برنامه هایی تعریف شده است.
حسینی با بیان اینکه دولت نمی تواند در امور اقتصادی تصدیگری کند، گفت: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور استفاده از توان بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه کار اصلی دولت نظارت، هدایت و حمایت است، گفت: بخش خصوصی این ظرفیت را دارد که در فعالیت های داخلی و صادرات خارجی عملکرد خوبی را رقم بزند‌.

معاون پارلمانی رییس جمهور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای پرهیز از خام فروشی، گفت: با پرهیز از خام فروشی ارزش افزوده بیشتری حاصل خواهد شد علاوه بر آن تربیت نیروی کار نیز حائز اهمیت است چرا که صنایع و معادن در برخی شهرستان ها نیازمند نیروی کار متخصص هستند.
وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به مهارت آموزی تاکید شده است، عنوان کرد: دانش آموختگان ما در دانشگاه و مدارس مهارت ندارند بنابراین در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است هر دانش آموز بعد از فارغ‌التحصیلی باید یک مهارت را فراگرفته باشد بر همین اساس مدارس و دانشگاه ها باید باهم پیوند داشته باشد و هنرستان ها با کار واقعی مانوس شوند.
حسینی با بیان اینکه امروزه کار اداری و پشت میز نشینی مردود است، اظهارداشت: انبیای ما کار یدی انجام می دادند و این فرهنگ در خردسالی باید ایجاد شود.

شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم/ یزد پیشگام در بهره وری

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در در این همایش گفت: یزد قطب نساجی ایران با ظرفیت تولید ۲۷ درصد نساجی کشور و قطب کاشی و سرامیک با بیش از ۵۰ درصد تولید کشور و دارای رتبه دوم استخراج معدنی و پیشتاز در بهره وری است.

برادران گفت: یزد شهر قنات، قنوت و قناعت بوده و در صنعت نیز پایه گزار بهره وری و استفاده از فرصت ها و الگویی برای زیست مومنانه برای سایر شهرهای کشور است.

وی افزود: در اقتصاد روند رو به رشد را شاهد هستیم به طوری‌که سال ۱۴۰۱ روند رشد صنعتی به عدد ۹ و نیم درصد رسید. این در حالیست که این رقم در هشت سال قبل ۱/۳دهم درصد بوده که امید آفرين است و نشان از رشد صادرات و اشتغال دارد.

برادران همچنین از دادستانی و دستگاه های قضایی استان برای حمایت از تولید قدردانی کرد.

 

تراز تجاری یزد مثبت است

محمد کاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ضمن خیرمقدم به معاون رئیس جمهور، استاندار، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس کل دادگستری و سایر مسئولان، مدیران و صنعتگران استان گفت: اعتماد استاندار سبب شد تا بتوانیم در جهت بهبود فضای کسب و کار قدم برداشته و تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم تولید را توسعه دهیم.
مدیر کل صمت استان به تراز مثبت تجاری یزد اشاره کرد و گفت: عمده ترین واردات استان یزد ماشین آلات و مواد اولیه بوده و این نشان دهنده افزایش تولید است.
صادقیان بیان کرد: ۷۵۴ معدن در استان داریم که بالغ بر ۵۰۰ مورد فعال است و ۱۶ هزار نفر اشتغال زایی در معدن ایجاد شده است.
وی ضمن بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان یزد انجام شده است، افزود: ۳۲۹۶ پروانه بهره برداری صنعتی با ۱۱۶ هزارنفر اشتغالزایی در این حوزه نشان می دهد که یزد در حقیقت یک استان صنعتی است.
صادقیان همچنین به تشکیل ۵۰۰ جلسه کارگروه تسهیل در جهت بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و از استاندار و سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی که در این زمینه کمک حال بوده اند، تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=39809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.