• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 6
12

کوچکترین حمایت از واحدهای تولیدی را حذف نکنیم

  • کد خبر : 39812
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کوچکترین حمایت از واحدهای تولیدی را حذف نکنیم

مجتبی دستمالچیان رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد ضمن تقدیر از محمدرضا قمی رییس سابق اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با بیان شرایط جنگ اقتصادی و با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: رشد اقتصادی امروز مرهون تلاش صنعتگران کشور به ویژه بخش خصوصی است چرا که به طور مثال۱۰۰درصد […]

مجتبی دستمالچیان رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد ضمن تقدیر از محمدرضا قمی رییس سابق اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با بیان شرایط جنگ اقتصادی و با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: رشد اقتصادی امروز مرهون تلاش صنعتگران کشور به ویژه بخش خصوصی است چرا که به طور مثال۱۰۰درصد اصالت بخش نساجی مربوط به بخش خصوصی است.
وی به کمبود انرژی برق در تابستان و گاز در زمستان اشاره و پیشنهاد کرد: در شرایطی که با کمبود انرژی مواجه هستیم پیشنهاد می شود مجوز جدید به صنایعی که مصرف برق و گاز بیشتری دارند صادر نشود و صنایع تولیدی موجود برای استفاده از ۱۰۰درصد ظرفیت تولید در واحد صنعتی حمایت شوند.

رییس اتاق بازرگانی یزد با نقد تمایزها در پرداخت هزینه های گمرکی و عوارض برای واردات ماشین آلات تولید، اظهارداشت: با توجه به اینکه در برخی واحدهای صنعتی ماشین الات به علت فرسودگی بهره‌وری کافی ندارند تولید کننده ناچار به واردات ماشين آلات‌ است.
وی افزود: در یکسال واحدهای تولیدی با زمینه فعالیت یکسان چند نوع هزینه گمرکی متفاوت پرداخت کردند؛ برخی واحدها به طور کلی معاف از هزینه گمرک هستند، برخی ۱ درصد عوارض می پردازند، برخی ۱ درصد عوارض به همراه ۳ درصد حقوق گمرکی و برخی تمام موارد بعلاوه ۹ درصد ارزش افزوده می پردازند ‌که نیازمند بازنگری و حمایت است.

دستمالچیان با تاکید بر اهمیت معافیت های گمرکی و مالیاتی در بخش تولید گفت: کوچکترین معافیت تولید را حذف نکنیم چرا که بار هزینه زیادی برای تولید کننده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مواد اولیه با قیمت ارزان برای صنایع بالادستی موجود است ولی صنایع پایین دستی مواد اولیه را با دلار آزاد یا گران‌تر خریداری می کنند و این موضوع مزیت رقابت را از صنایع پایین دستی گرفته است.
دستمالچیان همگرایی مجموعه اقتصادی و قضایی استان را یک فرصت دانست و گفت: جوانی مسئولان اقتصادی استان اقدامی امیدوارکننده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=39812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.