• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
18

‌پرداخت ۵۰۹‌ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۷۶ شرکت دانش‌بنیان‌ در ۱۰ ماه‌

  • کد خبر : 36701
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
‌پرداخت ۵۰۹‌ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۷۶ شرکت دانش‌بنیان‌ در ۱۰ ماه‌
ط‌بق اعلام بانک مرکزی، ۵۰۹/۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۷۶ شرکت دانش‌بنیان‌ در ۱۰ ماه از سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که رشد ۱۲۷ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانکی مرکزی، حمایت بانک مرکزی از ‎دانش‌بنیان‌‌ها در جهت ‎رونق تولید و اشتغال‌‌آفرینی در چندین محور‌ پیگیری شده که در ادامه قابل ذکر است.

‌پرداخت ۵۰۹/۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۷۶ شرکت دانش‌بنیان‌ طی ۱۰ماهه ۱۴۰۰ که رشد ۱۲۷ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشته است.

‌فقط در دی‌ماه ۱۴۰۰ به ۴۶۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ۴۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد؛ رشد ۳۲٪ نسبت به مدت مشابه ۹۹ که این روند با هدفمندی دقیق در ارائه تسهیلات بانکی جهت رونق تولید و اشتغال آفرینی موثر و پایدار ادامه خواهد یافت.

گفتنی است‌ افزایش ۵۴/۹ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش های اقتصادی در ۱۱ ماهه۱۴۰۰ به مبلغ ۲۵ هزار و ۴۳۳ هزار میلیارد ریال محقق یافت.

رشد شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۳.۴ درصد رسید.

شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی (۱۰۰نفر کارکن و بیش‌تر) که در فصل تابستان ۱۴۰۰ متاثر از اختلال در فرآیند تولید محصولات صنعتی ناشی از قطعی‌های مکرر برق، با کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل مواجه شده بود، در فصل سوم با افزایش۶.۴ درصدی نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۹ همراه شد که فراتر از رشد محقق شده در فصل اول سال ۱۴۰۰ (معادل ۵.۵ درصد)  است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=36701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.