• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:اشتغال ۲۰۰ هزار نفری با تکمیل بنگاه‌های نیمه‌ تمام در شهرک‌های صنعتی/رشد ۸۲ درصدی واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی

  • کد خبر : 32583
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:اشتغال ۲۰۰ هزار نفری با تکمیل بنگاه‌های نیمه‌ تمام در شهرک‌های صنعتی/رشد ۸۲ درصدی واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که می‌تواند دست‌ کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند. به گزارش شاتا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که می‌تواند دست‌ کم برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

به گزارش شاتا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا به تشریح کمبودها و اقدام‌های انجام شده در راستای تأمین خدمات مختلف زیرساختی از جمله زمین، آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور پرداخت و افزود: تأمین زمین یکی از دغدغه‌های جدی و همیشگی فعالان اقتصادی به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است.

وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۱۳ هکتار زمین برای فعالیت ۱۰ هزار و ۶۲۷ بنگاه‌ اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

رشد ۸۲ درصدی واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد ۸۳ درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است.

به گفته رسولیان، در موضوع تأمین آب برای شهرک‌های صنعتی، کسری جدی ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای وجود دارد.

وی بیان کرد: در این زمینه، دولت قول ۴۰ درصد تخفیف قیمت آب در شهرک‌ها را داده و ابلاغ کرده که هر کجا آب حتی آب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد، شهرک‌های صنعتی نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حوزه تأمین آب و برق با وجود این‌که وزارت نیرو متولی تأمین این خدمات تا در شهرک‌های صنعتی است، اما این سازمان نیز برای مشارکت ۳۰ درصدی در تأمین آن‌ها اعلام آمادگی کرده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

رسولیان درخصوص تأمین گاز در شهرک‌های صنعتی افزود: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و همکاری شرکت ملی گاز با این سازمان بسیار خوب بوده است.

به گفته وی، همچنین با همکاری شرکت مخابرات ایران، بیش از ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور از تلفن ثابت برخوردارند و در بیش از ۴۱۵ شهرک نیز اتصال شبکه جهانی اینترنت از طریق فیبر نوری برقرار است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با داشتن ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۹ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۶۲۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۲۴ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۲ هزار و ۹۹۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.