• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
16

عضو هیئت مدیره شورای ملی زعفران:بخشنامه های متعدد و متناقض سدی بر سر راه صادرات

  • کد خبر : 24601
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
عضو هیئت مدیره شورای ملی زعفران:بخشنامه های متعدد و متناقض سدی بر سر راه صادرات

عضو هیئت مدیره شورای ملی زعفران گفت: بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات زیاد و متناقض، سدی بر سر راه صادرات است و امنیت صادر کننده را سلب کرده است . علی شریعتی مقدم در حاشیه همایش تولید ملی افتخار ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: اگر به فکر تولید […]

عضو هیئت مدیره شورای ملی زعفران گفت: بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات زیاد و متناقض، سدی بر سر راه صادرات است و امنیت صادر کننده را سلب کرده است .

علی شریعتی مقدم در حاشیه همایش تولید ملی افتخار ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: اگر به فکر تولید کننده محصولات کشاورزی هستیم باید سعی کنیم تولیدات کشاورزی صادراتی شوند اما در ۲۰ سال گذشته با وجود صحبت زیاد از صادرات در عمل برای توسعه صادرات و جهش صادراتی گامی بر نداشتیم.
وی گفت: گاهی اوقات از خواندن بخشنامه ها و دستور العمل ها اجتناب می کنم زیرا می دانم که هفته بعد بخشنامه های دیگری هم صادر می شود در مواردی بخشنامه ها آنقدر کم پهلو نوشته می شود که نمی توانید درک کاملی از آن داشته باشید.
عضو هیئت مدیره شورای ملی زعفران با بیان اینکه باید بپذیریم کشور به ارز به ویژه ارز حاصل از صادرات غیر نفتی نیاز دارد افزود: به طور نمونه به صادر کننده می گویند در نرخ فروش ارز آزاد هستی اما همین امروز که خواستم ارز خود را به علت نیاز به نقدینگی آن در سامانه نیما بفروشم خریدار که از شرکت دیگری بود ترجیح داد ارز پتروشیمی را خریداری کند علت آن هم نبود تعادل میان نرخ ارز است.
شریعتی مقدم گفت: اگر به تعادل و نرخ واقعی در ارز برسیم تکلیف همه روشن می شود اما در شرایط کنونی بخش ها و شرکت های وابسته به دولت چون از امکانات بیشتر استفاده کردند قدرت رقابت بیشتری در مقایسه با بخش خصوصی دارند بنابراین اینکه از یک بخش برای سرکوب یا تشویق بخش دیگر استفاده کنیم نشان می دهد که راه را به درستی نرفته ایم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=24601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.