• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 0
9

شاتا گزارش می دهد؛ بهره‌برداری از بیش از ۳۴۰ طرح و ۴۰۰ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور/ سرمایه ‌گذاری بالغ بر ۲۸۶ هزار میلیارد ریالی

  • کد خبر : 32160
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
شاتا گزارش می دهد؛ بهره‌برداری از بیش از ۳۴۰ طرح و ۴۰۰ پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور/ سرمایه ‌گذاری بالغ بر ۲۸۶ هزار میلیارد ریالی

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بیش از ۳۴۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۸ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌ برداری ‌می‌رسد. به گزارش شاتا، در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۴۰ طرح با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۲۷۸ هزار […]

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، بیش از ۳۴۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۸ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌ برداری ‌می‌رسد.

به گزارش شاتا، در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۴۰ طرح با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۲۷۸ هزار و ۱۲ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تا پایان سال جهش تولید در ۳۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی کشور آماده افتتاح و بهره ‌برداری است.

بیشترین تعداد طرح با ۵۰ مورد در استان خوزستان با مجموع اشتغال ۲۱۳۴ نفر و پس از آن به استان‌های تهران و گلستان با ۳۱ طرح به ترتیب با اشتغالزایی ۲۱۹۰ نفر و ۷۴۲ نفر تعلق دارد.

همچنین بیشترین حجم سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۱۵۸ هزار میلیارد ریال مربوط به استان خوزستان و پس از آن استان‌های خراسان رضوی با سرمایه گذاری افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال و اصفهان با سرمایه گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

از این تعداد طرح‌ها، ۳ طرح با سرمایه‌ گذاری مشترک داخلی بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد ریال و خارجی افزون بر ۶۳۵ میلیون دلار، ۲۱ میلیون یورو و یک میلیون یوان و میزان اشتغالزایی ۷۹۳۰ نفر با مشارکت سرمایه‌ گذاران خارجی در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان افتتاح می‌شود.

این گزارش همچنین حاکی است، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ۴۰۱ پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری می‌‌رسد.

احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی و آتش نشانی، احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، محوطه سازی و تکمیل معابر، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و … بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۸ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.