• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 35679
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر ضرورت توجه دولت به بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: محمدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی مازندران در ساری افزود: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، لازمه توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف است و در صورت تحقق این مهم علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه خواهیم بود.

وی لازمه توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ثروت و ارزش افزوده را حمایت همه جانبه دولتمردان دانست و گفت : دولتمردان موظف هستند از تولید ثروت در کشور حمایت کنند چرا که تنها در این صورت مشکلات اقتصادی که اکنون گریبان مردم را گرفته است، رفع می شود.

مرتضوی با بیان اینکه در کشور مشکلات بزرگی وجود دارد که بخش صنعت را گرفتار کرده است ، افزود: بسباری از مشکات بخش تولید از مانع تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی ناشی می شود و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت تهران یکی از تبعات رکود تولید به خاطر کم توجهی به بخش خصوصی را کاهش ارزش پول ملی در سال های اخیر برشمرد و گفت : اگر تصمیم درست اتخاذ می کردیم و در بخش های مختلف و با دید باز سرمایه گذاری مطلوبتری انجام می دادیم، اکنون شاهد این مشکللات نبودیم.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

محمدرضا مرتضوی

مرتضوی حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در استان ها نیازمند ورود جدی استانداران دانست و افزود : استانداران به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان موظف به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و می توانند با استفاده از اختیارات قانونی، بسیاری از مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی و صنعتی را در جلسه ستاد تسهیلات استان رفع کنند.

وی یکی از مشکلات توسعه صنعتی مازندران را محیط زیست شکننده آن دانست و گفت : ظرفیت مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی مانند جنگل و دریا بی نظیر است و توسعه صنعتی این استان با رعایت  استانداردهای زیست محیطی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

در پایان این آیین از ۳۴ واحد برتر صنعتی، معدنی مازندران و پیشکسوتان فعال در این حوزه تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=35679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.