• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 7187اخبار امروز : 0
13

ريیس خانه صنعت معدن وتجارت ایران عنوان کرد: موجي از ورشكستگي صنايع ايران در راه است/ واردات كالاهاي غير ضروري متوقف شود

  • کد خبر : 16909
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۳۸
ريیس خانه صنعت معدن وتجارت ایران عنوان کرد: موجي از ورشكستگي صنايع ايران در راه است/ واردات كالاهاي غير ضروري متوقف شود

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت:دولت ومجلس بايد راهي پيدا كنند تا تسهيلات معوق تولید کنندگان تاحد امکان فریز شود وگرنه باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران ، سيد عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت معدن وتجارت ایران در پانزدهمين جشنواره تولید ملی افتخار […]

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت:دولت ومجلس بايد راهي پيدا كنند تا تسهيلات معوق تولید کنندگان تاحد امکان فریز شود وگرنه باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران ، سيد عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت معدن وتجارت ایران در پانزدهمين جشنواره تولید ملی افتخار ملی كه با حضورآيت اله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و عضو مجلس خبرگان رهبري،دکتر محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رضا رحماني قائم مقام وزارت صنعت،معدن و تجارت ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از فعالان اقتصادي در سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با گلایه از وضعیت موجود تولید داخلی اظهار کرد:عجیب است که دولت و مجلس شورای اسلامی در خیلی مواقع از یاد می برند سهم تولید کننده داخلی را  پرداخت کنند اما سازمان های دریافت کننده مالیات و بیمه همیشه به موقع سهم تولید کننده را می گیرند وتولیدکنندگان در صورت تاخیر باید جریمه پرداخت کنند.تولیدکنندگان­ به علت رکود اقتصادی در کشور تولیدات خود را در برخی موارد با چک هایی با سررسید چندین ماه و حتی بدون چک و به صورت مدت دار می فروشند و این در حالی است که هر سه ماه یک بار باید مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه کنند و به دولت بپردازند.
وی افزود:آمارهای نامطلوبی از واردات مواد غیر ضروری به کشور وجود دارد و باید پرسید که چطور این حجم از واردات غیر مجاز به راحتی وارد کشور می شود.
سهل آبادی با گلایه از عملکرد بانک ها در مقابل تولیدکننده داخلی تاکید کرد:اکنون بسیاری از کارخانه های کشور به دلیل بدهی بانکی تعطیل شده و کارگران آنها خانه نشین شده اند.
رئیس خانه صنعت معدن وتجارت ایران اذعان کرد:امروز به دلیل رکود طولانی تولید کننده ها مجبورند محصولات خود را با چک های چند ماهه بفروشند اما باید هر سه ماه مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان ابراز کرد:از دولت ومجلس شورای اسلامی تقاضا دارم تا بدهی های تولید کننده های داخلی را تاحد امکان فریز کنند وگرنه باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.
وی بیان کرد:تنها عاملی که اکنون تولید کننده داخلی را تشویق به ادامه فعالیت می کند،عشق به کار است.
وي تاكيد كرد: همه ما جزءسربازان نظام و رهبریم و به لطف خدا هیچ کدام از فعالان اقتصادي و کارفرمايان بر خلاف سياست هاي كلي نظام و منويلت مقام معظم رهبری حرفی نزده است و اکنون نیز امیدواریم اما در عین حال انتظار داریم از حقوق ما دفاع شود

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.