• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
13

در نشست بررسی پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد آمادگی بخش ‌خصوصی برای بازگشایی کسب‌و‌کارها براساس اولویت و پروتکل‌های بهداشتی

  • کد خبر : 30164
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
در نشست بررسی پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد  آمادگی بخش ‌خصوصی برای بازگشایی کسب‌و‌کارها براساس اولویت و پروتکل‌های بهداشتی

در نشستی که با حضور رؤسای اتاق تهران، خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، اتاق اصناف تهران و مدیرانی از وزارت بهداشت و درمان و چند تشکل بخش خصوصی برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با نحوه فعالیت مشاغل صنفی، خدماتی و واحد‌های تولیدی ارائه و […]

در نشستی که با حضور رؤسای اتاق تهران، خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، اتاق اصناف تهران و مدیرانی از وزارت بهداشت و درمان و چند تشکل بخش خصوصی برگزار شد، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با نحوه فعالیت مشاغل صنفی، خدماتی و واحد‌های تولیدی ارائه و در مورد اولویت بازگشایی کسب‌وکارهای مختلف با حفظ اصول پیشگیری از شیوع بیماری بحث و گفت‌وگو شد.

در حاشیه این نشست، سید محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بیان اینکه بخش ‌خصوصی در حوزه تولیدی و صنوف بر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دوره اپیدمی کرونا در کشور، تاکید دارد، افزود: در این نشست، تصمیم گرفته شد که پروتکل‌های اجرایی محیط کار به صورت عمومی از سوی صاحبان کسب‌و‌کار نشر داده شود و در خصوص ارائه توصیه‌های عملیاتی و کاربردی نیز از سوی واحدهای تولیدی و صنوف برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

مرتضوی در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران از توافق صورت گرفته در این نشست برای کمک یکپارچه به واحدهای تولیدی، توزیعی و صنوف برای تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و مواد شوینده ضدعفونی محیط‌های کسب‌و‌کار با همکاری اتاق تهران و اصناف، خبر داد.

او با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های اجرایی باید بپذیرند که اپیدمی ویروس کرونا، تنها ناشی از حضور نیروی کار در واحدهای تولیدی نیست و از این حیث، نباید کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های تولیدی مورد آسیب بیشتر قرار گیرند، افزود: در این رابطه، مقرر شد تا طی مکاتبه با وزارت کار، تعاون و رفاع اجتماعی و وزارت بهداشت، دیدگاه‌ها و راهکارهای بخش‌ خصوصی اعلام شود.

همچنین به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت، موضوع تجهیز خانه‌های بهداشت مستقر در شهرک‌های صنعتی در این نشست مورد بررسی و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

او با اشاره به اینکه پیوستگی زنجیره تولید و فعال بودن تمامی حلقه‌های این زنجیره در دوره اپیدمی کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این زنجیره باید همچنان کارآمدی گذشته خود را حفظ کند تا اخلالی در تامین نیازهای روزانه مردم در کشور ایجاد نشود.

مرتضوی پیش از این گفته بود که بنگاه‌ها برای مقابله با کرونا نیاز به آموزش دقیق و صحیح و هم‌چنین در دسترس بودن اقلام بهداشتی و حفاظتی برای خرید هستند تا از سلامت کارکنان خود صیانت کنند.

صنوف برای ادامه خدمات‌دهی خود برنامه دارند

همچنین قاسم نوده‌فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران، نیز در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، با تاکید بر اینکه بخش تولید در کشور باید به فعالیت خود در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی صادر شده ادامه دهد، افزود: بخش ‌خصوصی در حوزه صنوف با رعایت اصول بهداشتی و مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از روز ۱۶ فروردین ماه امسال به طور جدی به ارائه خدمات خود به مردم و جامعه ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اتخاذ برخی تصمیمات اجرایی در نشست صبح امروز اتاق تهران، افزود: صنوف برای ادامه فعالیت‌های خود راهکارهایی را در نظر گرفته است تا با گذار از دوره ایپدمی کرونا، این معضل بزرگ نیز در کشور برطرف شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=30164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.