• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
12

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد : مهرعليزاده: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شوراي گفتگو هستند/ سهل آبادي: دولت به حقوق از دست رفته کشاورزان اصفهان توجه کند

  • کد خبر : 17408
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۴:۳۴
در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد : مهرعليزاده: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شوراي گفتگو هستند/ سهل آبادي: دولت به حقوق از دست رفته کشاورزان اصفهان توجه کند

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد : مهرعليزاده: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شوراي گفتگو هستند/ سهل آبادي: دولت به حقوق از دست رفته کشاورزان اصفهان توجه کند استاندار اصفهان با قدرداني از فعاليت هاي دبیرخانه شورا گفتگو،گفت:پیشنهادات مطرح شده درجلسات کاملا کارشناسی شده و منطبق با قوانین […]

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شد :

مهرعليزاده: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شوراي گفتگو هستند/ سهل آبادي: دولت به حقوق از دست رفته کشاورزان اصفهان توجه کند

استاندار اصفهان با قدرداني از فعاليت هاي دبیرخانه شورا گفتگو،گفت:پیشنهادات مطرح شده درجلسات کاملا کارشناسی شده و منطبق با قوانین و اسناد بالا دستي است وکلیه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات آن هستند.
به گزارش بازنيوز،دكتر محسن مهرعليزاده افزود: بخش كارشناسي اين شورا در سال جاري خوب عمل كرده است و اميدواريم كه در سال هاي آتي، سياستگذاري و هدف گذاري شورا به سمتي رود كه فعاليت ها به بخش خصوصي واگذار گردد و ارتقاي كيفيت را در تصميم گيري ها شاهد باشيم.
استاندار اصفهان درباره مصوبات معطل مانده شورا اظهار داشت: برخی از مصوبات در بعضی قسمت ها اجرا نشده اند و اينجانب به ادارهاي کل و سازمان های ذی ربط تذکر داده ام که وقت و زمانی که صرف می شود، وقت پنج میلیون اصفهانی است، لذا باید همه مصوبات شورا دقیق و منظم اجرا شود و در مواردي كه مسائلی در خصوص آن ها وجود دارد، بعد از تصحیح در جلسات کميته کارشناسی، باید حتماً اجرا شوند.
محسن مهرعلیزاده در ادامه با تاكيد بر اينكه براي حل مشکلات بین دستگاه ها، بايد به اتحادیه ها و تشکل های ذی ربط،تفویض اختیار شود،افزود: دولت بايد حداقل دخالت را داشته باشد و دخالت آن در حد نظارت و راهنمایی های کلی باشد.
مهرعلیزاده با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی در دولت، تصريح كرد: پیگیر مسائل مربوط به کم آبی هستیم که تولید آب و توزیع آن برای بخش صنعت، کشاورزی و مصرف مردم برنامه ریزی و ساماندهی گردد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در طرح تدوين شده صنايع آب بر به كمك بخش كشاورزي مي آيند و طرح ها را اجرايي مي كنند، اظهارداشت: استفاده از پساب و ايجاد آب دائمي بوسيله پساب در شرق و غرب و ايجاد مركز گلخانه اي، دامپروري و پرورش ماهي و كشت گياهان دارويي از جمله فعاليت هايي است كه در اين طرح ها در نظر گرفته شده  است.
مهرعليزاده افزود: خوشبختانه اين طرح در اولين جلسه كارگروه ملي سازگاری با کم آبی به تصويب رسيد و رئيس جمهور نيز با حمايت از اين طرح بر اجراي آن تاكيد كردند و خوشحاليم كه تصويب اين طرح به عنوان يك عيدي براي مردم اصفهان است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه دولت به حقوق کشاورزان در موضوع حق آبه های آنان شد و گفت:کشاورزان دارای  حق آبه چندین سال است از حق خود محروم اند .
وی با اشاره به  طرح انتقال  آب “کوهرنگ ٣ ”
گفت:سال ١٣٧٣ مصوب شد که پس از  اجرای این طرح مقدار معيني آب به استان یزد انتقال یابد ولی از سال ١٣٧٦ تا کنون آب به یزد می رود واین طرح انتقال نيز اجرا نشده  است .
سهل آبادی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه ٩ ماده ای شورای عالی آب  کشور در حوضه زاینده رود گفت:بر اساس این مصوبه طرح های کشاورزی و برداشت آب از زاینده رود باید متوقف شود ولی در بالادست رودخانه همچنان این طرح ها در حال انجام است .
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در بحشی دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد بستر مناسب برای تفاهم کارفرما و کارگر در زمینه بیمه تامین اجتماعی شد و گفت:اجباری شدن بیمه و حقوق برای کارفرما زمینه اشتغال زایی جدید را از بین می برد.
دكتر حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی و اصل ٤٤ مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار اجرایی شدن مصوبات مجلس در بخش معافیت های بیمه ای برای فعالان اقتصادی که اشتغال جدیدی ایجاد کنند،شد و گفت:ایجاد اشتغال جدید یکی از مهمترین رویکرد مجلس و دولت است که با اختصاص معافیت ها زمینه اشتغال زایی فراهم شود.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز سازمان های دولتی بر سیاست گذاری كلي شد و گفت:نظارت و کنترل بر واحدهای اقتصادی به اتحادیه ها و انجمن ها تفویض شود .
گفتني است در اين جلسه بررسي مسائل و مشکلات انجمن های صنفی، اتحادیه ها و کارخانجات تولید کننده از جمله کارخانجات تولید کننده فرآورده های لبنی پاستوریزه استان و اتحادیه مرغداران استان وپیشنهادات کمیته کارشناسی در خصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران طرح های گلخانه ای برای صدور مجوز احداث گلخانه ها بررسي گرديد و تصميمات لازم در اين موارداتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.