• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

جزئیات طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با سرمایه ٦٨ میلیاردی

  • کد خبر : 11927
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۳۱
جزئیات طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با سرمایه ٦٨ میلیاردی

طبق تفاهم انجام شده بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با سرمایه حداقل ٦٨ میلیارد تومان در هر استان اجرایی خواهد شد. به گزارش ایسنا، امروز – دوشنبه – تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت در رابطه با توسعه […]

طبق تفاهم انجام شده بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با سرمایه حداقل ٦٨ میلیارد تومان در هر استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امروز – دوشنبه – تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت در رابطه با توسعه اشتغال روستای در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی در پنج استان منعقد شد.

در این مراسم نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش و همچنین شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش حضور داشتند.

بنابر توضیحات پورمحمدی – معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه – استان های کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، اردبیل، همدان و گیلان که دارای نرخ بیکاری بالاتری بوده و البته ظرفیت تولید پوشاک را دارند، استان های هدف هستند. البته این طرح در ٣١ استان کشور اجرا می‌شود اما فعلا به صورت آزمایشی در این چند استان است.

سازمان برنامه بودجه، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بانک کشاورزی و انجمن صنایع پوشاک ایران و استانداری ها در این طرح مشارکت دارند. در این طرح در مجموع به طور مستقیم ٥٤٨٠ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

تسهیلات پرداختی برای تولید در طرح توسعه اشتغال روستایی در قالب تولید پوشاک با مشارکت بانک کشاورزی و با سود مصوب شورای پول و اعتبار(١٨ درصد) پرداخت می شود که نیمی از آن از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب یارانه سود پرداخت خواهد شد. این در حالی است که پیش بینی شده در هر استان حدود ٩ میلیارد و ٨٠٠ میلیارد تومان یارانه سود پرداخت شود. بر این اساس سود پازپرداخت تسهیلات ٩ درصد و در دوره پنج ساله خواهد بود.

در مجموع در هر استان به طور متوسط ٦٨ میلیارد و ٨٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد که ٩٠ درصد آن تسهیلات بانکی است.

نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه- در این مراسم بر اهمیت تخصیص منابع به حوزه اشتغال اشاره کرده و گفت که رئیس جمهوری در خصوص کاهش بودجه دستگاههای دولتی و اختصاص آن به تولید و اشتغال توصیه هایی داشتند.

وی ادامه داد: بر این اساس بخشی از هزینه های جاری را در سه ماهه دوم سال صرفه جویی کردیم و در تخصیص با اولویت تولید و اشتغال هزینه خواهیم کرد که البته کاهش بودجه بسیار ناچیز است و شاید دستگاهها متوجه نشوند.

نوبخت همچنین گفت:مجوزی داریم که بر اساس آن استفاده از ١.٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال و تولید با اولویت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر است که اکنون با مجوز مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و اجازه مجلس را داریم و معادل آن نیز بانکها می گذارند و چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان را در برمی گیرد و از این ظرفیت برای گسترش امور استفاده می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.