• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
9

تسهیلات صندوق توسعه ملی باید منطقه‌ای پرداخت شود

  • کد خبر : 17083
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
تسهیلات صندوق توسعه ملی باید منطقه‌ای پرداخت شود

حسین پیرموذن رییس خانه صنعت، معد و تجارت استان اردبیل در مراسم سالروز استانی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده اردبیل گفت: صادرکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی پیشانی نظام هستند باید این افراد در کشور حمایت شود. حسین پیرموذن در مراسم سالروز استانی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده در اردبیل اظهار کرد: صادرکنندگان به […]

حسین پیرموذن رییس خانه صنعت، معد و تجارت استان اردبیل در مراسم سالروز استانی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده اردبیل گفت: صادرکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی پیشانی نظام هستند باید این افراد در کشور حمایت شود.

حسین پیرموذن در مراسم سالروز استانی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده در اردبیل اظهار کرد: صادرکنندگان به عنوان سفیران اقتصادی کشور نقش عمده‌ای در تحولات اقتصادی کشور بازی می‌کنند و حمایت دولتمردان و سردمداران بخش خصوصی از صادرات جلادهنده سیمای صادرات در کشور است.

وی با اشاره به آمار صادرات در کشور و استان اردبیل افزود: در دولت قبلی با مصوبه‌ای که حاصل تصمیمات یک شبه دولت وقت بود ارز صادراتی را با قیمت ارز مبادلاتی تحویل دولت دادیم و صادرات کشور از این باب متحمل ضرر و زیان فراوان شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران اضافه کرد: در دولت دهم با یک تصمیم عجولانه صادرات کشور تحت الشعاع قرار گرفت اما امروز دولت با تمام توان و استفاده از قانون محیط کسب و کار که بخش خصوصی را شریک تصمیمات خود می‌داند، توانست فضای صادرات را مهیا کرده و از وضعیت چهار سال نجات دهد.

پیرموذن با بیان اینکه دولت تدبیر و امید احیاگر صادرات در سطح کشور بود، گفت: در حال حاضر به رغم برخی محدودیت های بانکی گشایش اعتبار اسنادی صورت می‌گیرد.

رییس خانه صنعت، معد و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود توجه به تولیدات صادرات محور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در طول یک سال گذشته پنج واحد تولیدی در استان وارد جرگه تولید شده و توانستند ۵۰ درصد آمار صادرات استان را ارتقا دهند اما با تمام این تفاسیر ما در سال‌های گذشته در بحث محصولات صادرات محور فرصت‌ها را از دست دادیم.

پیرموذن با بیان اینکه استان اردبیل نتوانسته از صندوق توسعه ملی بهره کافی را ببرد، افزود: این مشکل بزرگی برای تولید و صادرات استان است چرا که صندوق توسعه ملی باید منطقه‌ای تعریف شده و در راستای کمک به استان‌های کمتربرخوردار وارد عمل شود.

وی ادامه داد: این تنها مشکل این استان نیست بلکه کل کشور با این مشکل دست به گریبان هستند که باید راهکاری در این راستا اندیشیده شود.

وی با تقدیر از سیستم بانکی استان اردبیل در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اظهار کرد: علیرغم تلاش تمام بانک‌ها در این راستا مصارف و منابع ما جوابگوی پرداخت تسهیلات در استان نیست. در کنار آن توسعه نامتوازن صنعت در کشور و بهره بانکی بیشتر سبب شده است تا ما شاهد حضور کمتر سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و شهرستا‌ن‌های محروم استان باشیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با تاکید بر اینکه نباید توسعه نامتوازن را در کشور شاهد باشیم، گفت: بهره بانکی در تهران با خلخال اردبیل یکی است و این رغبت سرمایه‌گذاران را از بین برده است.

پیرموذن اذعان کرد: در استان‌های بزرگ کشورهای اروپائی بهره بانکی نسبت به رشد مناطق تقسیم‌بندی شده اما متاسفانه ما هنوز نتوانستیم این را نهادینه کنیم که استان‌های کمتربرخوردار باید از مابه‌التفاوت بهره‌های بانکی استفاده کنند و در کنار آن از معافیت تامین اجتماعی که جزو مشوق‌های سرمایه‌گذاری است بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی براساس معافیت‌های مالیاتی وارد استان شدند و سرمایه‌گذاران از استان‌های دیگر با قول معافیت ۱۰ ساله حاضر به حضور در استان شدند اما بخاطر خلف وعده دولت قبلی در اعمال معافیت‌های مالیاتی، واحدهای ورشکسته و نیمه ورشکسته شدند.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.