• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی بلامانع شد

  • کد خبر : 13824
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۵۸
اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی بلامانع شد

اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی از مشتریان بانک ها با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک‌ها همواره می‌بایست به منظور وصول مطالبات ارزی آتی، با تشخیص،‌ مسئولیت و صرفه و صلاح پس از احراز اهلیت […]

اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی از مشتریان بانک ها با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک‌ها همواره می‌بایست به منظور وصول مطالبات ارزی آتی، با تشخیص،‌ مسئولیت و صرفه و صلاح پس از احراز اهلیت متقاضی، اعتبارسنجی و سایر عوامل موثر در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، نسبت به اخذ وثایق معتبر لازم و کافی، سهل‌البیع، بلامعارض و با درجه نقدشوندگی بالا تمهیدات لازم را پیش بینی و اعمال کنند.

بر همین مبنا اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیر‌نقدی تعهدات ارزی (تسهیلات ارزی اعطایی، گشایش اعتبارات اسنادی ارزی، صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی و …) از مشتریان، با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است. ضمناً حق تمبر انواع سفته معادل نیم در هزار بوده و بانک ها می بایست در رابطه با نحوه وصول و پرداخت آن راساً هماهنگی لازم را با سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.