• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
8

کارشناس اقتصادی: دستیابی به رتبه اعتباری سه نقش مهمی در جذب کارشناس اقتصادی: دستیابی به رتبه اعتباری سه نقش مهمی در جذب سرمایه های خارجی دارد های خارجی دارد

  • کد خبر : 16571
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
کارشناس اقتصادی: دستیابی به رتبه اعتباری سه نقش مهمی در جذب کارشناس اقتصادی: دستیابی به رتبه اعتباری سه نقش مهمی در جذب سرمایه های خارجی دارد های خارجی دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، باقر دزفولی روز یکشنبه در نشست تخصصی «ناگفته ها… فولاد ایران نگاهی به گذشته ، چشم انداز آینده» در محل سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران اظهار داشت: کاهش ریسک اعتباری می تواند در تنزل هزینه های تامین مالی ( فاینانس ) خارجی نقش مهمی داشته باشد . وی افزود: […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، باقر دزفولی روز یکشنبه در نشست تخصصی «ناگفته ها… فولاد ایران نگاهی به گذشته ، چشم انداز آینده» در محل سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران اظهار داشت: کاهش ریسک اعتباری می تواند در تنزل هزینه های تامین مالی ( فاینانس ) خارجی نقش مهمی داشته باشد .
وی افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن هدفگذاری شده، اما پیش بینی می شود در افق مزبور به سطح تولید ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن فولاد خام برسیم.
دزفولی بر پایه آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران موضوع افت صادرات محصولات فولادی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: ۹ ماهه امسال ( منتهی به آذر ) ۱۶ میلیون تن تولید فولاد صورت گرفته که یک میلیون و ۷۵ هزار تن آن در قالب محصولات فولادی صادر شده و نسبت به دوره مشابه در سال ۹۵ افت ۲۹ درصدی دارد .
وی اضافه کرد: امروز آمریکا برای حمایت از صنعت فولاد خود قوانین ضد دامپینگ را به مورد اجرا گذاشته و این امر برای پشتیبانی از صنایع داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: چنانچه هدف افق چشم انداز برای صنعت فولاد تحقق پیدا کند، باید نسبت به بازاریابی و صادرات تولیدات برنامه ریزی داشته باشیم، زیرا دپو محصولات در واحد های تولیدی گره ای از این صنعت باز نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، در مدت ۹ ماهه سال ۹۶ تولید فولاد میانی (خام) به رقم ۱۶ میلیون و ۷۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهد.
بر پایه جداول آماری انجمن مزبور ، در ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر) میزان صادرات فولاد میانی (خام ) چهار میلیون و ۶۱۴ هزار تن شد، در حالی که در دوره مشابه پارسال ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تن به ثبت رسیده بود.
دزفولی گفت: امروز چین و هند پیشتاز در بازار فولاد جهان هستند و در منطقه ایران پس از ترکیه قرار دارد، اما باید در صنعت فولاد فعالیت رقبا را به شکل جدی مورد توجه قرار داد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۷ تولید خود را با ۲۱٫۴ درصد رشد از ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن رساند که همین مسئله سبب ارتقا یک پله ای رتبه کشور از سکوی چهاردهم در سال ۲۰۱۶ به سکوی سیزدهمین شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.