• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
14

واحدهای صنفی اصفهان براساس عملکرد مالیات پرداخت نمی کنند

  • کد خبر : 11897
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۰۴
واحدهای صنفی اصفهان براساس عملکرد مالیات پرداخت نمی کنند

به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فشار مالیاتی بر روی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان اصفهان گفت: در شرایطی که بنگاه‌های بزرگ با کاهش درآمد و مالیات پرداختی روبرو هستند، فشار مالیاتی بر واحدهای کوچک و متوسط دو چندان شده است. واحدهای […]

به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فشار مالیاتی بر روی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان اصفهان گفت: در شرایطی که بنگاه‌های بزرگ با کاهش درآمد و مالیات پرداختی روبرو هستند، فشار مالیاتی بر واحدهای کوچک و متوسط دو چندان شده است.
واحدهای صنفی بر اساس عملکرد مالیات پرداخت نمی‌کنند و بر اساس توافق اتحادیه و یک درصد مشخص، مالیات بسیار اندکی پرداخت می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان اصفهان دارای  ۱۵۰ هزار واحد صنفی است که برخی از آن‌ها از واحدهای تولیدی درآمد بیشتری دارند، تصریح کرد: سهم مالیات استان بسیار زیاد است و این میزان باید تعدیل شود تا کاهش درآمد مالیاتی ناشی از بنگاه‌های  بزرگ به دوش بنگاه‌های کوچک و متوسط نیفتد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی استان می‌توانند از فرصت پیش‌آمده برای بازسازی سوریه در بخش‌های مختلف استفاده کنند .
سهل آبادی با اشاره به سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به سوریه و ملاقات با نخست‌وزیر و وزرای اقتصاد، مسکن و تجارت این کشور گفت: سوری‌ها آماده هرگونه همکاری با  شرکت‌های ایرانی برای بازسازی این کشورند و دولت نیز خط اعتباری ویژه در این راستا در نظر گرفته است.
وی افزود: لبنان به‌ عنوان مرکزی برای شرکت‌های چینی و اروپایی برای حضور در بازار سوریه تبدیل‌شده است و این شرکت‌ها برای دریافت پروژه‌ بازسازی سوریه خودشان را آماده می‌کنند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان از تاسیس شرکت پیشرفت و توسعه ایرانیان در اصفهان با مشترک فعالان اقتصادی استان خبر داد و گفت: راه اندازی این شرکت بیش از دو دهه در استان اصفهان  به طول انجامید و در ماه گذاشته مراحل  مقدماتی تشکیل آن فراهم شد.
بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی ریشه‌یابی شود
محمود اسلاميان، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نيز در اين جلسه خواستار تحقیق علمی و میدانی در موضوع فرهنگ کار جمعی در بین فعالان اقتصادی شد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی در دنیا چندین نسل را سپری می‌کنند، ولی در ایران به‌ ویژه در اصفهان نسل دوم به دلیل نبود فرهنگ کار گروهی مجبور به تعطیلی بنگاه می‌شوند.
وي با اشاره به لزوم ریشه‌یابی بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی در موضوع مالیات و تامین اجتماعی و گفت: بی‌اعتمادی باعث اتهام زنی و عدم شفافیت می‌شود و با بررسی دقیق عوامل این بی‌اعتمادی می‌توان به شفافیت در اقتصادکشور دست پیدا کرد.
سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می‌شود
مصطفي رناسي،نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز از رونمایی سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان در مهرماه خبر داد و گفت: در این سند اهداف، وظایف و برنامه‌ها  کمیسیون‌های ۱۱ گانه  و شوراهای عالی اتاق بازرگانی در دو بخش کلی و کمیته‌های زیرمجموعه تدوین‌شده است.
رييس كميسيون سياست گذاري و پايش اتاق بازرگاني از تهیه بانك جامع و نرم‌افزار موبایل(app) بانک اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان نيز خبر داد و گفت: اطلاعات این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه می‌شود و در آینده به زبان عربي نيزدر دسترس قرار مي گيرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.