• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

نیازمند ایجاد شرکت های تخصصی موضوعی صادراتی منطقه ای هستیم

  • کد خبر : 13676
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
نیازمند ایجاد شرکت های تخصصی موضوعی صادراتی منطقه ای هستیم

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : برای رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند ایجاد شرکت های تخصصی موضوعی صادراتی استانی و منطقه ای هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا سیدمحمود نوابی در اولین جشنواره تقدیر از واحدهای نمونه استان اصفهان افزود: نمونه اینگونه شرکت‌ها درا ر سطح […]

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : برای رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند ایجاد شرکت های تخصصی موضوعی صادراتی استانی و منطقه ای هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا سیدمحمود نوابی در اولین جشنواره تقدیر از واحدهای نمونه استان اصفهان افزود: نمونه اینگونه شرکت‌ها درا ر سطح منطقه ای و ملی نداریم. عموما تولیدکننده‌ها خودشان اقدام به صادرات  می کنند که این امر راهگشا نیست و این در حالی است که  وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرده از ایجاد شرکت‌های تخصصی در مجموعه وزارت صنعت حمایت می شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی مد نظرمان برسیم.

نوابی با بیان اینکه تاکنون در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح ملی ۱۶ همایش برگزار شده است، اظهار کرد: امروزه در کشور بسیاری از بنگاه‌ها در تبلیغات مدعی هستند، اما در ممیزی حاضر به شرکت نیستند. افرادی که حرفی برای گفتن و جرات در شرکت فرآیند ممیزی دارند در این گونه مراسم‌ها ثبت نام می‌کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به حق‌الناس توجه کنیم، ادامه داد: در استان اصفهان ۲۲ واحد در ممیزی شرکت کردند ۱۴ واحد این استان در سطح ملی تندیس و لوح دریافت کرده‌اند، که این نشان از صنعتی بودن این استان است و البته انتظار هم از آن بالاست امیدوارم با تبلیغات سالم در آینده شاهد همایش پرشورتری باشیم.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: اول کیفیت، سپس خدمات پس از فروش و رعایت سلایق مشتری ها مهم است و در انتها قیمت مطرح می‌شود. البته اعتقاد داریم که کالای با کیفیت قیمت مناسب خودش را خواهد داشت. قیمت کالاهای تثبیتی را دولت کنترل می‌کند، البته در حوزه قیمت‌گذاری سرکوب قیمت نیست و سود منطقی نیز لحاظ شده است.

تولید کنندگان سطح ضمانت کالاها را افزایش دهند
وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات آزادسازی را با رهاسازی اشتباه می‌گیریم، افزود: شعار اشتباهی داریم مبنی بر اینکه کالای فروخته شده پس گرفته نمی‌شود، این شعار در هیچ کشوری وجود ندارد. امروز خوشحالم که واحدهای تولیدی این شعار را عوض کرده‌اند و عنوان کرده‌اند که جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود، تولیدکنندگان باید سطح ضمانتشان را بالا ببرند و به مصرف‌کننده اعتماد و اطمینان دهند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جمع‌آوری کالاهای قاچاق در سطح بازار گفت: این موضوع، کار سنگینی است، اما همکاران ما در استان‌ها در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ برابر رشد عملکردی داشته‌اند، البته این آمار در حالی است که حجم قاچاق پایین‌تر آمده است.
نوابی با بیان اینکه تولیدکنندگان تریبون‌های مختلفی در اختیار دارند، ادامه داد: انجمن‌هایی برای حمایت از مصرف‌کنندگان شکل گرفته است که باید آنها را توانمند کرد.
وی گفت: این همایش در سطح استان‌ها مورد غفلت واقع شده، استانداری‌ها باید هر سال رتبه دستگاه‌ها را در حوزه شفافیت اطلاعات و خدمت به مردم را اعلام کنند و تمام دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات تولیدات هم‌جهت شوند.
نوابی افزود: هر کالایی که از خارج وارد می شود باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشد همچنین ماده ۷ قانون هر گونه تبلیغات اغواکننده را ممنوع اعلام کرده، و این در حالی است که فضای تبلیغات شهری نیز برای تولیدکننده داخلی گران است.
وی با اشاره به بند ۳۳ اقتصاد مقاومتی گفت: این قانون به شفاف و روان‌سازی نظام قیمت‌گذاری و روزآمدی شیوه‌های نظارت بر بازار تاکید دارد. هیچ گاه بحث حذف برچسب قیمت را نداشتیم و قرار بود قیمت برخی کالاها در مبدا تولید، حذف شود که این موضوع نیز منتفی شد، اما تعدادی  از واحدها بدون رعایت ضوابط قیمت‌گذاری قیمت‌ها را تورمی تعیین و بعد در فروشگاه ها با تخفیف ۴۰ درصدی عرضه می‌کنند که البته قرار است این موضوع نیز ساماندهی شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.