• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
14

نقره‌کار شیرازی: بانک‌ها وظایف خود را در قبال تولید ملی به درستی انجام ندادند

  • کد خبر : 17250
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
نقره‌کار شیرازی: بانک‌ها وظایف خود را در قبال تولید ملی به درستی انجام ندادند

حسین نقره‌کار شیرازی معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون، شرایط ملی یک شرایط خاص است و خوشبختانه تولیدکنندگان و صنعتگران علی‌رغم مشکلات بی‌شماری که در صنعت و تولید با آن روبه‌رو هستند سنگر خود را رها نکرده‌اند. وی افزود: به دلیل […]

حسین نقره‌کار شیرازی معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اکنون، شرایط ملی یک شرایط خاص است و خوشبختانه تولیدکنندگان و صنعتگران علی‌رغم مشکلات بی‌شماری که در صنعت و تولید با آن روبه‌رو هستند سنگر خود را رها نکرده‌اند.

وی افزود: به دلیل مشکلات برون مرزی و دلایل دیگر نتوانستیم از پتانسیل‌های کشور در جهت تولید بهره ببریم.

نقره‌کار شیرازی، تصریح کرد: امسال در جهت پربار کردن و شکوفایی بیشتر تولید و اشتغال، تلاش‌های زیادی در مجلس شورای اسلامی و بودجه ۹۷ صورت گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی، گفت: در نظام بانکی کشور مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان وجود دارد که امیدواریم با ایجاد شبکه تسهیل روند بانکی شاهد رونق موثری در این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که کشور وقتی می‌تواند به رشد و بالندگی دست یابد که مردم خود عامل فعالیت‌های اقتصادی در کشور باشند.

نقره‌کار شیرازی یادآور شد: یکی از خواسته‌های مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در مسیر خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی روند بهتری داشته و تلاش بیشتری صورت دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی،گفت: اگر به ساختار کنونی اقتصاد کشور بنگریم، درمی‌یابیم که توسعه واگذاری‌ها به بخش خصوصی درست صورت نگرفته و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نتوانسته بخش خصوصی را بیش از ۳۰ درصد فعال کند.

وی با تأکید بر فقدان بهره‌گیری از بخش خصوصی در اجرای اصل ۴۴، تصریح کرد: موسسات مالی غیرمجاز آسیب جدی به نظام مالی کشور زدند و با اطمینان می‌گویم اکنون دیگر موسسات مالی غیرمجاز در کشور وجود ندارد.

نقره‌کار شیرازی، افزود: بانک‌ها باید پول مردم را بگیرند و در تولید از آن بهره ببرند، ولی شرایط به شکلی فراهم نشد که بانک‌ها بتوانند به تولید آنطور که شایسته است، کمک کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی، اذعان کرد: در آستانه ورود به عرصه پیشرفت و توسعه واقعی، باید وضعیت عرضی و نوع سپرده‌گذاری بانک‌ها تصحیح شود و از آنجایی که بسیاری از مردم اعتماد خود را به دلیل فعالیت‌های نادرست موسسات غیر مجاز از دست داده‌اند، بانک مرکزی موظف است در جهت اصلاح امور مالی و جلب اعتماد عمومی تلاش بیشتر به خرج دهند.

وی یادآور شد: امیدواریم با پایشی که در موسسات مالی صورت گرفته، از این پس بانک‌ها بتوانند در حوزه تقویت تولید ملی قدم‌های موثرتری بردارند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.