• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

صنعتگران کشور مراودات بین‌المللی خود را به سختی انجام می‌دهند

  • کد خبر : 15899
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۷:۰۲
صنعتگران کشور مراودات بین‌المللی خود را به سختی انجام می‌دهند

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با بیان “امروز صنعتگران کشور مراودات بین المللی خود را به سختی انجام می‌دهند”، گفت: در انتقال پول، خرید و فروش کالا و حتی انتقال تکنولوژی با مشکلات متعددی روبرو هستیم. ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابراز “با گذشت دو سال از اجرایی شدن برجام […]

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با بیان “امروز صنعتگران کشور مراودات بین المللی خود را به سختی انجام می‌دهند”، گفت: در انتقال پول، خرید و فروش کالا و حتی انتقال تکنولوژی با مشکلات متعددی روبرو هستیم.

ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابراز “با گذشت دو سال از اجرایی شدن برجام شاهد اتفاقات مناسبی برای توسعه صنعت و جذب سرمایه گذاری در کشور نبوده‌ایم”، اظهار داشت: انتظارات مقام معظم رهبری، مردم و حتی هیئت دولت از امضای برجام گشایش‌های زیادی در تمام حوزه‌ها بود، اما متأسفانه بدعهدی آمریکا عاملی شد تا شرکت‌ها نگران منافع خود شده و حاضر به همکاری با ایران نباشند.

وی با بیان اینکه تغییرات ریاست جمهوری در آمریکا نیز عاملی شد تا اهداف برنامه ریزی شده در برجام با کارشکنی‌های بسیاری روبرو شود، افزود: امروز نیز موضع‌گیری‌های آمریکا نشان می‌دهد که هنوز اجرای برجام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی در ادامه با اعلام اینکه حتی امروز شروط مختلفی را در برجام مطرح می‌کنند، گفت: امروز صنعتگران کشور مراودات بین المللی خود را به سختی انجام می‌دهند و در انتقال پول، خرید و فروش کالا و حتی انتقال تکنولوژی با مشکلات متعددی روبرو هستیم.

روغنی تصریح کرد: در دوران تحریم ایران همکاری خوبی با کشور چین داشت، اما اخیراً دولت چین گویا با توافقاتی که با آمریکا انجام داده فشارهای سنگینی برای صنعتگران ایران اعمال می‌کند؛ به نحوی‌که شرایط سخت‌تر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های اروپایی هنوز نگران تعامل خود با ایران هستند، اظهار داشت: شرکت‌های خارجی نیز با ملاحظه کاری با ایرانیان رفتار می‌کنند که همین امر عاملی شده تا نتوانیم به توفیقات خوبی بعد از امضای برجام دست پیدا کنیم.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با تأکید براینکه برجام توافق خوبی است به شرط آنکه به صورت کامل اجرایی شود، گفت: اخیراً ایتالیایی‌ها مذاکراتی را برای سرمایه گذاری ۵میلیارد دلاری در ایران انجام داده‌اند، اما تا اجرایی شدن این موضوع فاصله زیادی وجود دارد.

روغنی با اعلام “برای توسعه و  پیشرفت صنعت کشور نیازمند یک راهکار اساسی هستیم”، افزود: امروز بیکاری و رکود در صنعت کشور غوغا می‌کند که برای این موضوع باید یک تصمیم اساسی گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.