• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

عدم ثبات تصمیمات مسئولان و ناپایداری قوانین، مشکل جدی صنعت کشور است

  • کد خبر : 33566
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
عدم ثبات تصمیمات مسئولان و ناپایداری قوانین، مشکل جدی صنعت کشور است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی و خانه صمت برای حل مشکلات بخش خصوصی افزایش می‌یابد/ عدم ثبات تصمیمات مسئولان و ناپایداری قوانین، مشکل جدی صنعت کشور است/ سرنوشت پول‌های کلانی که در کشور گم شده باید مشخص شود/ مشکلات اقتصادی کارگران، حوادث ناشی از کار را افزایش داده است […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:
همکاری‌های مشترک اتاق بازرگانی و خانه صمت برای حل مشکلات بخش خصوصی افزایش می‌یابد/ عدم ثبات تصمیمات مسئولان و ناپایداری قوانین، مشکل جدی صنعت کشور است/ سرنوشت پول‌های کلانی که در کشور گم شده باید مشخص شود/ مشکلات اقتصادی کارگران، حوادث ناشی از کار را افزایش داده است

رییس خانه صمت ایران، مهم‌ترین مشکل و چالش پیش روی بخش صنعت و معدن کشور را عدم ثبات تصمیمات مسئولان، تغییر مدام رویه‌ها، ناپایداری قوانین و عدم استفاده از تجربیات مدیران گذشته عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی مشکلاتش با به ثبات رسیدن تصمیمات و عدم تغییر مدام قوانین حل خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور مسئولان و فعالان بخش خصوصی در مشهد برگزار شد، از افزایش همکاری‌های مشترک خانه صمت ایران و اتاق بازرگانی ایران برای رفع مشکلات بخش خصوصی کشور خبر داد.
وی با اشاره جلسه دو هفته پیش مشترک بین خانه صمت ایران و اتاق بازرگانی ایران به همت غلامحسین شافعی گفت: محور مباحث در این جلسه این بود که همه تشکل‌ها زیر یک پرچم قرار گیرند و مشکلات و مسایل را به صورت مشترک، کارشناسی کنند و صدای واحد بخش خصوصی در خصوص مسایلش به گوش مسئولان تصمیم‌گیر برسد.
رئیس خانه صمت ایران در ادامه به مشکلات بخش معدن کشور اشاره کرد و افزود: در جلسه ستاد تسهیل که با حضور معاون اول رییس‌جمهور تشکیل شد، گفتم معادنی که می‌تپانند جایگزین نفت شوند امروز به سختی کار می‌کنند، هم از نظر ماشین آلات و به روز نبودن آنها مشکلات جدی وجود دارد و هم نوع نگاهی که قانونگذاران و مسئولان به معادن دارند، تسهیل‌گر نیست.
سهل آبادی ادامه داد: به طور مثال در قرارداد بهره‌برداری از معادن، مشخص می‌شود که بهره‌بردار در یکسال چقدر از این معدن برداشت کند، اگر‌ کمتر برداشت شود باید پولش را بدهد، اگر بیشتر برداشت کرد هم باید پولش را بدهد هم جریمه و این مانعی بزرگ بر سر راه رشد و توسعه معادن است.
وی با اشاره به تغییر دولت و مسئولان ابراز امیدواری کرد که از تجارب گذشتگان هم استفاده شود و اظهار داشت: ما صنعتی‌ها و معدنی‌ها به لطف خدا، توانمند هستیم و مشکل خاصی نداریم جز اینکه امید داریم برنامه‌هایی که مسئولان می‌گویند تداوم داشته باشد و چند سالی مسیر خود را طی کند.
رییس خانه صمت ایران در ادامه به عدم بازگشت ارز به کشور از سوی برخی افراد اشاره کرد و افزود: اگر صنعتگری ریالی به بانک بدهکار باشد حتی ناموسش را به زندان می‌برند و معلوم نیست چطور پول به آن بزرگی که رقم آن را در جلسه‌ای که با مسئولان قوه قضاییه داشتیم گفتند و رقم بسیار قابل توجهی است از کشور رفته و سرنوشت آن مشخص نیست!
سهل‌‌آبادی تاکید کرد: بخشی از شرایط امروز کشور ناشی از همین فسادهای ارزی است و در این میان بیشترین آسیب را کارگران ما می‌بینند،چون هر روز برای رفع نیازمندی های خودشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند کارگری که با حداقل حقوق کار می‌کند و تنها دلخوشی اش این است که سر کار است.
وی ادامه داد: شاهد هستیم برخی دستگیری‌ها انجام می‌شود و چهار روز بعد آزاد می‌شوند، مردم و کارگران مشکلات فراوان اقتصادی دارند آن وقت برخی افراد ضمانت‌نامه‌های پنج هزار میلیارد تومانی در این کشور می‌دهند، چه خبر است؟
او تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، حوادث ناشی از کار چندین برابر شده، کارگر در کارگاه پشت دستگاه نشسته اما به فکر نان‌شب است به فکر آمپول چند میلیونی است و همین‌ها باعث می‌شود که تمرکز لازم را نداشته باشد و حوادث تلخی حین کار به دلیل همین عدم تمرکز کارگر شاهد باشیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین به زمزمه‌هایی مبنی بر جراحی اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سؤال جدی ما این است که در جراحی اقتصادی که در دوره آقای احمدی‌نژاد در خصوص هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شد، آیا ریالی از آن به صنعت تعلق گرفت که باز می‌خواهند جراحی اقتصادی کنند؟
سهل آبادی در پایان تحقق وعده دولت در خصوص ساخت مسکن را برای صنعت بسیار مفید عنوان و خاطر نشان کرد: اگر نهضت ساخت مسکن در کشور آنگونه که گفته شد، شروع شود زنجیره‌ای از صنایع و کسب و کارها در کشور رونق می‌گیرد چرا که مسکن یکی از موتورهای محرک مهم صنعت است و می‌تواند به پر شدن ۴۰ ظرفیت‌ معطل مانده بخش تولید کشورمان که آقای رییس‌جمهور چندین بار به آن اشاره کردند، کمک شایانی بکند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.