• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
16

با حضور مدیرکل و معاونین سازمان امور مالياتي در اتاق بازرگاني اصفهان، تصويت شد؛ همكاري اتاق بازرگاني و اداره كل امور مالياتي استان اصفهان براي تدوين راهکارهای حل مشكلات مالیاتی فعالان اقتصادی

  • کد خبر : 12916
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۱۳
با حضور مدیرکل و معاونین سازمان امور مالياتي در اتاق بازرگاني اصفهان، تصويت شد؛ همكاري اتاق بازرگاني و اداره كل امور مالياتي استان اصفهان براي تدوين راهکارهای حل مشكلات مالیاتی فعالان اقتصادی

نشست مشترك مديران اتاق بازرگانی و اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان با هدف شناسایی مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی و ارایه راهکارهاي اجرايي برگزار شد. به گزارش باز نيوز،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در اين نشست كه باحضور اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني،جمعي از فعالان اقتصادي و مدیرکل و معاونین سازمان امور مالیاتی استان اصفهان […]

نشست مشترك مديران اتاق بازرگانی و اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان با هدف شناسایی مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی و ارایه راهکارهاي اجرايي برگزار شد.
به گزارش باز نيوز،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در اين نشست كه باحضور اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني،جمعي از فعالان اقتصادي و مدیرکل و معاونین سازمان امور مالیاتی استان اصفهان برگزار شد، گفت: عليرغم همکاری نزدیکی مديران اين سازمان با اتاق بازرگانی، هنوز بسياري مسایل و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی حل نشده است و بي شك ادامه اين روند نه‌تنها مساله بیکاری را برطرف نمی‌کند ،بلکه زمینه تعطیلی این واحدها را نیز فراهم می‌کند.
وی افزود: کارفرمايان هرروز با یک مشکل جديد درزمینه مالیات،بیمه تامین اجتماعی،اداره کار وکاهش بازار مصرف روبرو می‌شوند و دیگر توانی برای توسعه فعالیت‌های خود ندارند.
سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: با شرایط موجود دولت نمي تواند در انتظار رشد تولید و رفع بیکاری باشد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نيز  در این نشست گفت: بررسی تراکنش‌های مالی توسط اداره کل مالیاتی طبق قانون بايستي از سال١٣٩٥انجام بگیردو ورود به حساب فعالان اقتصادي از ٥ سال گذشته منطقی نیست .
وی تصریح کرد:  پرونده‌هاي فعالان بخش هاي صنعت،معدن، تجارت و كشاورزي بايستي تنها در هیات های حل اختلاف مالیاتی كه نماينده اتاق بازرگاني در آن ها حضور دارند، بررسي شود و با تلاش هاي سال هاي اخير هيات نظارت، سطح تخصصي نمايندگان اتاق اصفهان، ارتقاء چشمگيري داشته است.
وی افزود: كاهش بروكراسي اداري و تفويض اختيارات جهت تسريع در رسيدگي ها ، ضروري است به طور مثال بخش‌نامه تقسیط مالیات در شهرستان‌هااجرا نمی‌شود و به مرکز استان اصفهان ارجاع داده می‌شود.
محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: وضعیت استان اصفهان به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید موردتوجه ويژه مسئولین کشوری قرار گیرد و به مدیران استاني اختیارات ویژه ای برای حل مسایل مالیاتی تفویض شود.
وی افزود: نباید شجاعت تصمیم‌گیری مدیران استانی گرفته شود وگرنه مسیر حل شدن مسایل و مشکلات استان دشوار و غیرممکن خواهد شد.
پورسینا اضافه کرد: اداره کل مالیاتی با همکاری اتاق بازرگانی بايد فعالان اقتصادی را با بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها آشنا سازند تا هزینه کمتری متوجه این واحدها شود.
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: كاهش مصرف توليدات به یکی از چالش‌های مهم واحدهای تولیدی استان اصفهان تبديل شده است و در صورتي كه توان خريد داخل يا صادرات افزايش نيابد، چاره اي جزء تعدیل نیرو وجود نخواهد داشت.
وی افزود: واحدهای تولیدی استان اصفهان به دلیل شفاف‌سازی مالیاتی از مشتریان کد اقتصادی و درج در سامانه مالیاتی‌ مطالبه مي كنند اما اين مطالبه منجر به دست رفتن بازار مصرف و تامين كالا از استان هاي ديگر مي شود.
وی تصریح کرد: توليد كنندگان اصفهاني دیگر توان پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌جای خریداران را ندارند و اصناف به هيچ عنوان حاضر به پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به‌ نیستند و این موضوع باعث خروج تقاضا از استان اصفهان شده است .
رجالی افزود: در چرخه مالیات بر ارزش‌افزوده ، تولیدکنندگان استان اصفهان نمی‌تواند از واحدهای صنفی و بنکداران بازار به دلیل معاف بودن آنان ، مالیات  دریافت کنند و این بار مالیاتی همچنان بر دوش واحدهای تولیدی است.
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اعتمادسازی بین فعالان اقتصادی و اداره کل مالیاتی شد و گفت: متأسفانه نگاه مثبت و امنیت خاطری بین فعالان اقتصادی و ممیزان دارایی وجود ندارد و در گام نخست باید این نگاه دوطرفه را اصلاح کرد.
مجتبی ملا احمدی نایب رییس  کمیسیون  صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در  این نشست گفت: طی ٥٠سال گذشته درصد اشتغال نساجی استان اصفهان از ٧٠درصد به ١٢درصدرسیده است .
وی تعطیلی پلی اکریل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه نساجی را ناشی از تعطیلی واحدهای پایین‌دستی نساجی دانست و گفت: بیش از ٤٠٠ واحد نساجی که از پلی اکریل مواد اولیه را تامین می‌کردند ،تعطیل شدند و کمبودو خروج تقاضا از استان اصفهان عامل بحرانی شدن وضعيت پلی اکریل شد.
وی با انتقاد از حمایت نشدن واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: مسئولین محترم در سال جاری چه حمایتی از واحدهای تولیدی کردند؟
وي خاطرنشان کرد: به دلیل معاف شدن خرده‌فروشان از مالیات بر ارزش‌افزوده اغلب بنکداران بازار، تقاضا واحدهای صنفی کردند و از سایر استان‌ها منسوجات بدون پرداخت مالیات تامین می‌کنند و پارچه‌های تولیدی استان اصفهان در انبارهای تولیدکنندگان همچنان انبارمی‌شود .
وی با اشاره به حمایت دولت از هپکو و پلی اکریل و اختصاص  تسهیلات ویژه گفت: چرا مسئولین دولتی به‌جای تسهیل فضای کسب‌وکار و کاهش فشارهای مالیاتی در هنگام وقوع فاجعه و تعطیلی واحدهای تولیدی به داد واحدهای تولیدی می‌رسند.
وی افزود: آیا یک واحد تولیدی باید تعطیل شود و کارگرانش در مقابل استانداری‌های تجمع کنند تا صدای آن‌ها شنیده شود؟
مراد امیری مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت: اداره کل مالیاتی استان اصفهان با اتاق بازرگانی تعامل نزدیکی دارد و  این تعامل در کشور كم نظير بوده و حل مشکل مالیاتی بخش سنگ و طلا از نتايج همکاری نزدیک با تشکل‌های اقتصادی است.
امیری تصریح کرد: رسیدگی به پرونده مالیاتی  شرکت‌های تولیدی در اولویت این اداره کل قرار دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقسیط  مالیات آنان استفاده می‌شود.
وی افزود: در بخشودگی جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی از حداكثر اختیارات خوداستفاده می‌کنیم و چنانچه واحد تولیدی مشمول این بخشودگی نشده است می‌تواند به اداره کل مراجعه کند.
مدیرکل مالیاتی استان تاکید کرد : موضوعاتی مانند انعکاس معاملات فصلی و خروج تقاضا از استان، معافیت‌های مالیاتی ،محاسبه مالیات تراکنش‌های بانکی بالای ٥٠٠ میلیون تومان ازجمله موضوعاتی است که با همکاری اتاق می‌توان راهکاری برای حل مسایل آن پیدا کرد.
وی از فعالان اقتصادی خواست که اسناد و مدارک موردنیاز تراکنش‌های بانکی حساب‌های بالای ٥٠٠ میلیون تومان را  نگهداری کنند تا در هنگام بررسی  عملکرد مالیاتی موردبررسی قرار گیرد.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود تاكيدكرد :کمک به تولید براي ما بسيار از دریافت مالیات مهم تر است.
گفتني است در پایان این نشست مقرر شد راهکارهای اجرایی برای حل مسایل معاملات فصلی ،مالیات بر ارزش‌افزوده، تراکنش‌های بانکی و بخشودگی جرایم با همکاری اداره کل مالیاتی و اتاق بازرگانی اصفهان تهیه و تنظیم و به وزارت امور اقتصادي و دارايي ارایه شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.