• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
21

امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه صنعت‌ اصفهان واتاق بازرگانی گرجستان

  • کد خبر : 36682
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه صنعت‌ اصفهان واتاق بازرگانی گرجستان
اصفهان – تفاهم‌نامه همکاری خانه صنعت و معدن اصفهان و اتاق بازرگانی گرجستان با هدفمند شدن ارتباطات بین این دو نهاد امضا شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت ایران عبدالوهاب سهل آبادی صبح شنبه در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین خانه صنعت و معدن اصفهان و اتاق بازرگانی گرجستان ضمن ابراز خرسندی از حضور هفت روزه این گروه تجاری در استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان دارای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در ۶۷ شهرک صنعتی است که صنایعی همچون فولاد، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، سیمان و… را شامل می‌شود.

توسعه صادرات از ایران و به ویژه اصفهان در سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه صنایع استان اصفهان صادرات بسیار ارزشمندی به تمام دنیا و آسیا دارند، افزود: درصدد توسعه این صادرات در سال پیش رو هستیم.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه استان اصفهان در صنایع غذایی نیز موفقیت‌های خوبی را داشته است، ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که در این استان یک هزار معدن شامل انواع سنگ‌های فلزی و سنگ‌های تزئینی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان معدن سنگ طلا، مس، سرب، روی، منگنز و انواع سنگ‌های تزئینی ساختمانی وجود دارد، افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد ترابری سنگ نیز در این استان فعال است.

سهل آبادی با اشاره به سابقه تاریخی ایران و اصفهان گفت: اصفهان در سه دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و پتانسیل‌های زیادی در زمینه جذب گردشگران داریم.

وی با بیان اینکه ایران و گرجستان می‌توانند مراوداتی را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی داشته باشند، افزود: باید بیش از گذشته زمینه مراودات بین دو کشور را فراهم کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه از رضا چینی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان به دلیل دعوت از این هیئت و پیگیری برنامه‌های آنها در صنایع اصفهان قدردانی کرد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد انجمن دوستی گرجستان و ایران

ندا چینی، سرپرست تیم گرجستانی نیز در بازدید از صنایع اصفهان نیز در این ارتباط اظهار داشت: هیئت گرجستانی در راستای ایجاد انجمن دوستی گرجستان و ایران به اصفهان سفر کردند.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی پتانسیل بخش صنعت ایران و توسعه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی بود. در این راستا پس از بازدیدی هفت روزه از مجموعه‌های تولیدی برتر در اصفهان و بررسی ظرفیت تولید و مرغوبیت محصولات، این گروه آمادگی خود را برای عقد قرارداد تجاری با گروه تجاری ایرانی اعلام کردند.

تولیدات ایران را با برند اصلی وارد گرجستان می‌کنیم

همچنین تاماز آباشیدز، رئیس انجمن گروه تجاری ایران و گرجستان در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از محصولات ایرانی با برند غیر ایرانی وارد گرجستان می‌شود، اظهار داشت: ما در این سفر درصدد هستیم که محصولات ایرانی را با برند اصلی‌شان وارد گرجستان کنیم.

وی با بیان اینکه ایران دارای پتانسیل‌های زیادی در همه زمینه‌ها است، افزود: ایران کشوری صنعتی است و پتانسیل‌هایی دارد که باید برای بهره برداری از آن ارتباطات هر دو کشور بیشتر شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه صنعت‌ اصفهان واتاق بازرگانی گرجستان

نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان با بیان اینکه سعی ما این است که محصولات ایرانی را با قیمت واقعی و مناسب وارد گرجستان کنیم، گفت: از همکاری خانه صنعت و معدن اصفهان و به ویژه آقای چینی به دلیل همکاری در این سفر قدردانی می‌کنم.

وی افزود: از همه اعضای خانه صنعت و معدن ایران دعوت می‌کنیم که هر چه زودتر سفری به گرجستان داشته باشند.

تفاهم‌نامه برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی بین اصفهان و گرجستان

همچنین رضا چینی، عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان نیز در این آئین با بیان اینکه این گروه تجاری برای تأمین ۲۵ نیاز خود در حوزه‌های مختلف و به ویژه ساخت و ساز به اصفهان سفر کردند، اظهار داشت: آنها بازدیدی را از صنایع مختلف در اصفهان داشتند و از وجود ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی در این استان ابراز خرسندی کردند.

وی با بیان اینکه این هیئت بیشتر به دنبال بازدید و اقدامات اجرایی بود، ادامه داد: از این رو این گروه موافق دیدار با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان نبودند.

عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز برای ارتباط بیشتر بین خانه صنعت و معدن استان اصفهان و نماینده اتاق گرجستان امضا شد، افزود: این امر برای ارتباط بیشتر برای پیشبرد برنامه‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع استان اصفهان در سال‌های اخیر صادرات خود را با برندهای خارجی انجام می‌دادند و در بسیاری از موارد محصولات ایرانی با برند آلمانی در بازارهای جهانی عرضه می‌شد و امروز خوشحالیم که می‌توانیم محصولاتمان را با برندهای ایرانی به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=36682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.