• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
10

کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد تشکیل شد

  • کد خبر : 24208
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد تشکیل شد

اولین جلسه كمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن، تجارت باحضور گرم و صمیمانه بانوان فعال و مدیر در عرصه های مختلف صنعتی جهت هم اندیشی برای همكاری های مشترك  در سالن همایش پارک علم و فناوری استان یزدتشكیل شد. دراین نشست که با حضور رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان و تعدادی از بانوان مدیر فعال […]

اولین جلسه كمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن، تجارت باحضور گرم و صمیمانه بانوان فعال و مدیر در عرصه های مختلف صنعتی جهت هم اندیشی برای همكاری های مشترك  در سالن همایش پارک علم و فناوری استان یزدتشكیل شد. دراین نشست که با حضور رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان و تعدادی از بانوان مدیر فعال واحدهای تولیدی و صنعتی یزد تشکیل شد، پس از سخنان افتتاحیه رئیس خانه و بیان هدف از تشکیل این کمیسون ، نقطه نظرات، دیدگاه ها و  مشکلات بانوان در این عرصه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صمت استان یزد با بیان اینکه استان یزد بلحاظ سرانه احداث صنعت با اختلاف زیاد رتبه اول کشور را دارد، افزود: این سرانه به شکلی است که به ازای هر ۲۸۰ یزدی یک کارخانه دارد. همچنین در این استان ۲۴۰ پروانه بهره برداری به نام بانوان ثبت شده که در کشور بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه ما بالاترین نسبت بهره وری اقتصادی بعد از پایتخت و استانهای نفتی را داریم، ادامه داد: حیف است چنین استانی از حضور بانوان یعنی نیمی از جمعیت خود که اکثرا هم از قشر تحصیلکرده و فرهیخته هستند در عرصه های اقتصادی و مدیریتی محروم بماند و این جمعیت بزرگ و توانمند در توسعه استان نقشی نداشته باشند.

رئیس خانه صمت با بیان اینکه بانوان کارآفرین در ارکان مختلف خانه صنعت، معدن و تجارت نقش آفرین هستند، تعدادی از دبیران کل خانه های صمت استانهای کشور از بانوان هستند. معاون خانه صمت یزد هم اکنون یک خانم تحصیلکرده است و من از ایشان هم بلحاظ توانایی و خلاقیت و هم سختکوشی ، وجدان کاری و پشتکار و دقت  کاملا راضی هستم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اگر خانم ها بتوانند به خودباوری برسند می توانند در بسیاری از عرصه ها از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی و در عرصه های مدیریت اجرایی و حقوقی و نظارتی نقش آفرین باشند، عنوان کرد: با موفقیت در این عرصه ها م توانند مطالبات انباشته چند صد ساله خود را بستانند.

کلانتر با اشاره به اینکه یک تشکل قوی و قدرتمند و با پشتوانه مالی خوب نظیر همین کمیسیون بانوان خانه صنعت و معدن با اعضایی شامل مدیران  صنعت مسلما موثر خواهد بود، تصریح کرد: یک تشکل قوی نظیر همین کمیسیون می تواند با جمع آوری سرمایه های خرد خانم ها نظیر طلا و جواهرات که در کنج پستوها و صندوق های امانات راکد مانده یک سرمایه  عظیم  تهیه کند و برای خانم ها ایجاد ثروت و برای استان و کشور رونق افتصادی و اشتغال ایجاد کند. همچنین با تشکیل کمیسیون بانوان ،شاهد حضور بیشتر و پررنگ بانوان کار افرین در عرصه اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قطعا بانوان مدیر در صنعت، علاوه بر  مسائل و موانع تولید و اقتصاد معمول کشور، دغدغه ها و مشکلات خاص خود را دارند، عنوان کرد: من به شما قول می دهم که موافقت آقای استاندار را برای تشکیل یک جلسه اقتصاد مقاومتی مختص کمیسون بانوان خانه صنعت بگیریم و این جلسه را با کمک سازمان مدیریت  در اولین فرصت برگزار می کنیم.

در ادامه بانوان صنعتگر و کارآفرین یزدی درباره مشکلات و فعالیت های خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیرعامل شرکت آذر بدخش با اشاره به اینکه همه ارگان های دولتی علیه تولید و صنعت هستند، عنوان کرد: در نتیجه باید بانوان خودشان کاری کنند. خودمان راه حل دهیم و ریل گذاری کنیم تا برخی از مشکلات مرتفع شود. و در نهایت این حرکت ما موجب می شود دولتی ها، چه بخواهند و چه نخواهند با ما همراهی کنند.

نگار نواب پورادامه می دهد: در حالی دولتی ها می گویند تحریم اثر ندارد که همین تحریم ها در یک سال اخیر تا ۳ برابر ارزش سرمایه در گردش ما را کاهش داده است.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه باید محیط کسب و کار برای صنعتگر به منظور پیشرفت با ثبات باشد، عنوان کرد: وقتی یک شبه قیمت دلار ۳ برابر می شود، پس نمی توان برنامه ریزی بلند مدتی کرد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در بخش صنعت و تجارت فشار بر بانوان بیشتر ازآقایان است، می گوید: اعتماد به بانوان در عرصه صنعت و تولید کمتر یوده و این در حالی است که سالمترین فعالیت های اقتصادی از سوی بانوان صورت می گیرد.

وی در انتها با اشاره به اینکه با همه این مشکلات از مسیری که به آن وارد شده ایم پشیمان نیستیم، عنوان می کند: هدف ما اشتغالزایی است در حالی که اگر جز این بود پول هایمان را در بانک می گذاشتیم و بدون دردسر سود می کردیم.

مدیرعامل شرکت کاشی … با مطرح کردن سوالی درباره کارکرد کمیسیون بانوان عنوان کرد: این کمیسیون به چه شکل قرار است به ما کمک کند؟

رئیس خانه صنعت در پاسخ به این سوال عنوان کرد: بررسی معضلات صنعت یک کار تخصصی است و بخش خصوصی با حضور در جلسات دولتی ها می تواند در سیاست گذاری ها تاثیر گذار باشد.

کلانتر با اشاره به پیشنهاد تشکل خانه صنعت و موافقت استاندار وقت نسبت به برگزاری جلسات بررسی دیدگاه ها و چالش های انجمن های تخصصی خانه صنعت در قالب جلسات اقتصاد مقاومتی گفت: این جلسات با مصوباتی برای صنعت همراه بود و نتایج قابل توجهی داشت. به همین منظور و با توجه به اینکه بانوان مشکلات خاص خود را دارند، پس از تشکیل این کمیسیون و مشخص شدن اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت، جلسه ای برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خاص بانوان کارآفرین با حضور استاندار ترتیب خواهیم داد.

در ادامه مالک کارخانه داروسازی دی میبد با بیان اینکه مهمترین دغدغه مجموعه ما اشتغالزایی برای قشر تحصیل کرده است، افزود: نمی توان از افرادی که به عنوان مثال دکتری شیمی دارند خواست هر کاری را انجام دهند و این افراد اگر هر فعالیتی را انجام دهند در جامعه انگشت نما می شود.

مهین مجدزاده شورکی با بیان اینکه به همراه ۱۰۰ پزشک دیگر و با سرمایه گذاری عظیم اقدام به راه اندازی کارخانه تولید داروهای تزریقی کردیم، عنوان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه ما تنها تولید کننده این داروها در کشور بودیم و صنعتی پاک را به استان آوردیم، هیچگونه حمایتی از ما نشد.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری گرفتیم همکاران ما در کانادا و آمریکا سرمایه گذاری کردند و ملک خریدند ولی ما درگیر ادارات هستیم و از این اتاق به اتاق دیگر می رویم. در نتیجه نیرویی که باید صرف کارهای اساسی شود، باید در راهرو ادارات صرف شود.

مجدزاده با انتقاد از بانک ها عنوان کرد: بانک ها به جای اینکه باری از دوش ما بردارند، حتی به مصوبات اقتصاد مقاومتی و دستور استاندار که برای حمایت از ما صادر شده بود  نیز توجه نکردند.

وی با بیان اینکه شرایط بانوان برای کار تولیدی بسیار خاص است، عنوان کرد: در نهایت چه در داخل و چه در خارج از خانه ما محکوم هستیم. همه از بانوان انتظار دارند که تمام بار را به تنهایی به دوش بکشند و در نهایت هر کم و کسری در خانه و بیرون از خانه از چشم ما دیده می شود.

این بانوی کارآفرین در انتها با بیان اینکه فیزیولوژی مرد و زن با هم متفاوت است، افزود: باید جامعه از این ظرفیت بانوان و  واکنش آنها در مقابل مشکلات استفاده کند. در نتیجه می توان از سرمایه های خرد بانوان استفاده کرد و این در صورتی محقق می شود که اعتماد بانوان جلب شود.

 

در ادامه مدیرعامل مجموعه سورنا کاغذ ایساتیس یزد با اشاره به اینکه کارآفرینان در تمام جهان از ارزش بسیاری برخوردار هستند، گفت: به همین منظور باید جلوی شکست آنها را گرفت.

مینا شاهنگیان با اشاره به حمایت اندک از صنعتگران گفت: من در صنعت تولید کاغذ فعالیت می کنم و در حالی که ما تولیدمان بسیار باکیفیت است، به جای حمایت از ما هر ماه شاهد واردات مقدار زیادی کاغذ هستیم در حالی که ما توان تامین این نیاز را دارا هستیم.

در ادامه تنی چند از بانوان کارآفرین در زمینه های مشکلات بانکی، تامین اجتماعی و مالیاتی نکته نظرات خود را بیان نموده و جهت رفع این معضلات همفکری هایی صورت گرفت.

گفتنی است در انتها مقرر شد انتخابات اعضای هیئت رئیسه کمیسیون بانوان خانه صمت در جلسه بعدی  برگزار شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=24208

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.