• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
9

پیام رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت روز ملی صادرات

  • کد خبر : 28636
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
پیام رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت روز ملی صادرات

در دنیای امروز توجه به امر تولید، تمرکز بر بازارهای فرامرزی و ارتقاء کیفی و کمی محصولات بومی برای هر ملتی از مباحث راهبردی و قابل تامل در رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید. روشن است صادرات و افزایش توان رقابت پذیری محصولات با کشورهای دیگر از نشانه های مهم بلوغ اقتصادی و […]

در دنیای امروز توجه به امر تولید، تمرکز بر بازارهای فرامرزی و ارتقاء کیفی و کمی محصولات بومی برای هر ملتی از مباحث راهبردی و قابل تامل در رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید.

روشن است صادرات و افزایش توان رقابت پذیری محصولات با کشورهای دیگر از نشانه های مهم بلوغ اقتصادی و رونق کسب و کار در هر جامعه ای است.

در این میان کاهش بیکاری، افزایش درآمد ملی، ثروت آفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی و بومی در شرایطی که بسیاری از دشمنان این کشور تحمل پیشرفتهای ایران را ندارند و با تحریم های ظالمانه سعی در کندکردن مسیر توسعه ملت بزرگ ایران دارند، از جمله مقولات مهم در ارتباط با بحث صادرات و جهاد اقتصادی است.

بی شک خاستگاه اقتصاد پویا و مولد دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان هستند که می توانند با تمرکز بر علم نافع، افزایش کیفیت، پژوهش های کاربردی و دوری از محافظه کاری علمی زمینه های بهبود صادرات غیر نفتی و بهبود توان رقابت پذیری در دنیای امروز را بیش از بیش بسط دهند.

روز ملی صادرات را به همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات ایرانی تبریک می گویم و برای آنان از خداوند منان، توفیق و بهروزی را مسالت دارم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.