• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
13

پیام تبریک دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت روز ملی صادرات

  • کد خبر : 28639
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
پیام تبریک دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت روز ملی صادرات

نامگذاری یک روز از روزهای سال برای ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم، تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی ، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت گیرها و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات است. صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای فرامرزی، نقشی […]

نامگذاری یک روز از روزهای سال برای ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم، تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی ، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت گیرها و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات است.
صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای فرامرزی، نقشی مهم و راهبردی را در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می‌کند. اهمیت توسعه صادرات درجهت نیل به رشد اقتصادی مطلوب، ایجاب می‌کند مجموعه دستگاههای متولی توسعه صادرات غیر نفتی، اعم از اجرایی و قانون گذار، بررسی و حل موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادارت و تسهیل امور مرتبط با آن را همواره در اولویت قرار دهند. این امر بویژه در اجرای برنامه‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه گذار از اقتصاد تک‌محصولی و متکی به نفت از اهمیتی مضاعف برخوردار می شود.

بی تردید، توسعه تجارت خارجی و به ویژه صادرات از عوامل موثر در پیشرفت اقتصادی کشورها محسوب می‌گردد که می‌تواند علاوه بر رشد اقتصادی، افزایش توان رقابت پذیری کشورها درعرصه های بین المللی را تسهیل کند.

در این مسیر، مزیت های بی شمار رونق صادرات غیر نفتی، علاوه بر آن که صادر کنندگان ارجمند و نقش آفرینان عرصه جهاد اقتصادی را در بر می‌گیرد، سبب شکوفایی اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی جدید شده و عملکرد دولت را در کاهش اتکا به درآمدهای نفتی بهبود می بخشد.
روز ملی صادرات را خدمت فعالان این عرصه که در ایجاد بستر های لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و توسعه کسب و کار فعالان این عرصه گام بر میدارند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم
سید محمد رضا مرتضوی
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.